Tåg är inte min grej!



Rosa och vitt en underbar kombination, enligt mig
!

Vilken härlig och solig sommardag det har varit! Tycker verkligen vädret skifta så mycket, att det är svårt att veta vad man skall sätta på sig på morgonen. När vi kommer tillbaka till Sverige är det september och då börjar hösten enligt mig. I september kommer det vara mycket roligheter uppbokade i min kalender. Jag skall bland annat upp till Stockholm på kurs med mina 3 av mina underbara kollegor, kräftskiva och jag skall gå på en Modekväll där Ebba von Sydow skall föreläsa. Ser verkligen fram emot att lyssna på Ebba och hennes erfarenheter. Har följt med henne sen hon var modeexpert och sen redaktör för Fredag, Veckorevyn och nu läser jag bara hennes blogg.

Förra gången jag skulle på kurs med jobbet höll det på gå illa! Jag satte mig på fel tåg på morgonen. När jag kom fanns det bara ett tåg som skulle till Hässleholm, så jag hoppade på det. Orolig som jag var frågade jag en annan passagerare om det gick till Hässleholm och jag fick svaret "Klart det gör". Sen kollade jag på klockan och undrade varför går inte tåget? Då upptäckte jag att detta inte var rätt tåg! Fick springa ut till närmsta taxi och bad den köra till Hässleholm, där jag skulle byta tåg mot Göteborg. Vi kom in till stationen 2 minuter innan Göteborgståget skulle gå! Jag ser ett långt tåg inne på spåret, springer uppför rulltrappan med bulltande hjärta, men ser sen att det var Stockholmståget. Väl nere på perrongen ser jag mina kollegor som undrade vad jag hade varit... Så jag kom med det rätta tåget till slut, men det tog ett tag innan jag kunde varva ner mig.

Många kramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha, här sitter jag på Arlanda och skrattar åt din tågberättelse!



Du har mycket skoj att se fram mot nu ser jag =) Semester och sen massa planer i september. Det är skönt att ha roliga saker att se fram mot då vi går mot en mörkare årstid!

Hoppas allt är bra med dig denna torsdag!

Kramar

2009-08-20 @ 18:45:42
Postat av: Madeleine

Fin fina skålar=)



Jag har också lyckats hamna på fel tåg en gång även om det är många,många år sedan. Usch vilken panik det var...haha



Vad kul det låter med "Ebba-grejen", är det också i Sthlm? Låter riktigt skoj=)



Du får göra en avstickare till Örebro också;)



Stor KRAM

2009-08-20 @ 21:13:14
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Usch såna där resor vill man ju inte uppleva! Vilken tur du hann.



Vill önska dig en skön och härlig resa till Kreta!!

Knossos är häftigt, likaså Arkeologiska museét i Heraklion.



Kramar

2009-08-21 @ 23:48:25
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Karin

Hahahaha, här sitter jag på Arlanda och skrattar åt din tågberättelse!



Du har mycket skoj att se fram mot nu ser jag =) Semester och sen massa planer i september. Det är skönt att ha roliga saker att se fram mot då vi går mot en mörkare årstid!

Hoppas allt är bra med dig denna torsdag!

Kramar



2009-08-22 @ 14:06:35
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0