Eftermiddagsfika med nybakad limpa



Mina Leilaböcker




Dagens nybakade sirapslimpa à la Leila

Har precis avnjutit en fikastund på balkongen. Var på riktigt bakhumör efter att sett att både Linda och Katta goda bakverk. Därför beslöt jag mig för att testa ytterligare ett recept från Leilas underbara Piece of Cake. Tidigare har jag i "brödväg" testat hennes urgoda dinkelbullar, tortano, focaccia och tekakor. De som inte har köpt hennes bak och matböcker, gör det! För man blir alltid nöjd med resultatet. Den här gången blev det hennes sirapslimpa som även den blev en hit.

Annars har dagen var allmänt lugn och skön. Har gått och plockat lite i lägenheten samt en snabb sväng på stan för optikerbesöket. Har även bokat in en klipp- och slingtid tills nästa vecka. Är verkligen trött på mitt hår! Vill ha en förändring, men samtidigt vill jag inte klippa av mitt långa hår... En riktigt I-lands problem, med andra ord.

Nu ska jag fortsätta av att njuta solens strålar på balkongen.
På återseende

Kommentarer
Postat av: Karin

Åhh, vad alla är duktiga på att baka och fixa överallt! =)

Det är nästan som att Leila har blivit lite trendig i bloggvärlden!

Själv ska jag försöka packa lite, drar till norrland en sväng imorgon...



Kram

2009-07-21 @ 17:31:40
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad mumsigt med nybakat bröd. Leilas böcker bjuder ju på både bra recept och underbara bilder=)



Själv har jag börjat klura på vad jag ska bjuda på när jag har födelsedag nästa vecka....



Så sant som du också säger med postorder, man blir oftast bara besviken:(



Kraam Kraam

2009-07-21 @ 18:54:13
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åå vad gott det ser ut! jag bakade Leilas kärleksmums igår. Dom är så goda! :)



Ha en fortsatt skön semester!

Hör av dig när du vill ta en fika eller nåt :)

Kram

2009-07-21 @ 21:55:02
Postat av: Therese

Oh, inspiration:) Jg har bara boken a piece of cake men vill gärna ha alla. Är det tre st som finns? Har ännu inte testat att baka något men foccacian ser underbar ut.

2009-07-23 @ 15:19:37
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Therese

Tack för tipset. Ska kolla Adlibris:)§

2009-07-25 @ 09:16:29
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0