Ett kort inlägg

Nu när M o K är nere i trädgården och passar grillen för dagens middag, passar jag på att göra en kort inlägg. Det ska bli grillat kött med het jordgubb/mangosalsa och sallad med grantäpple till middag, Mums. Idag skulle M och jag egentligen ha kollat Mios mattsortiment. Men när vi väl kom fram så visade sig att de inte hade öppet på söndagar. Lite snopet, men det var egentligen mitt eget fel som inte kollade öppettiderna på hemsidan. Trodde verkligen inte att de hade söndagsstängt. Istället för att strosa på Mio satte vi fart emot ålderdomshemmet där min gudmor bor. När hon öppnade dörren så hon jättehängig ut, och man så hur snabbt hon piggnade till när hon såg oss. Vi tog ut henne på en liten promenrd i solskenet och det gjorde henne verkligen gott. Stackarn som får sitta inne hela dagarna och hade inte varit ute på en månad. Blir verkligen glad hur glad jag kan göra en annan människa med så små medel.

Ni ska jag göra killarna sällskap i trädgården.
Kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad konstigt, MIO brukar väll ha öppet alla dagar i veckan.



Usch vad det är synd om dom gamla som inte får komma ut. Jobbade själv för många år sedan en sommar på ett boende och det är verkligen ledsamt:(

KRAAM

2009-07-26 @ 21:55:59
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej hopp=)



Jag gillade också tunikans små broderier upptill, fast den är grå. Kanske inte bilden visade..haha



Ska bjuda på bilder längre fram när jag fixat med en ny soffa och så. Just nu har jag en vit soffa men letar en mörk i stället. Så bilder kommer längre fram i höst:)



KRAAM

2009-07-27 @ 19:40:32
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0