Två händelsefulla dagar!



Helsingborg i skymningen från mitt förra besök för 1 ½ månad sedan

Ibland undrar varför folk inte kan skilja mellan vad som är mitt och ditt?!
Igår åt jag lunch med 2 vänner på en av Kristianstads tre shoppinggator. Samtidigt på gatan som ligger närmast där vi var, skedde ett maskerat och beväpnat rån i en stans klockbutiker, mitt i lunchrusningen. Rånarna flydde mot det andra hållet och är fortfarande ännu inte fast. Rån är så obehagligt och jag tycker verkligen synd om kassabiträdena och kunderna som var i butiken som blev hotade att lägga sig på golvet. Om det var hade varit jag hade nog haft mardrömmar i evigheter. Tidigare har jag jobbat på bank och jag tycker verkligen det är skönt att slippa det på grund av den stora rånrisken som det är på mindre men även stora banker. 

 Annars var gårdagen väldigt trevlig. Det är allt lika roligt att träffa min gamla högskolekamrat Anne som var på tillfälligt besök i sin gamla hemstad. Sen på eftermiddagen kom hela M:s familj på besök från Lund. Så det blev åter igen en runda på stan och som avslutades med ett restaurangbesök.

Idag tog jag tåget till  Helsingborg och kollade in deras shoppingutbud. Dock blev jag en smula besviken för jag hittade inte något speciellt. Utan kom endast hem med två små påsar från H&M och Kicks. Imorgon skall M och jag göra en tur ner till Lund och Nova. Jag hoppas att min shoppinglyckan är bättre där! På Nova finns en av mina favoritbutiker, TopShop. Där inne brukar jag alltid hitta något. Dock brukar jag oftast prova sakerna där och sedan beställer jag via den engelska sidan på nätet. Konstigt nog är det mycket billigare även när frakten är inräknad. Som mest har jag tjänat in 600 kr på ett enda plagg när jag har gjort så.

Nu skall förebereda fredagsmysefterrätten. Men ni får har en härlig fredagkväll!
Många kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Usch för rån sådär mitt bland folk, vad tänker dom med?



Åhhh vad jag längtar efter ett Skånebesök nu. Kom ihåg att Nova öppnade när jag bodde där nere och det var riktigt fint. Hoppas verkligen på att det blir en tur neråt snart=)



Nej jag la Schulmans bok åt sidan, hade svårt att komma in i den. Får se om jag läser färdigt den sen.



Klurar fortfarande på födelsedagen, om det är fint väder så har vi pratat om picknic och grilla. Vore mysigt:)



Ha en fin helg vännen. KRAAM

2009-07-24 @ 21:44:12
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Susanne

Nej rån är inget vidare, har själv blivit utsatt när jag jobbade i butik. Det är inte alltid man får en pistol riktad mot sig! Det vill jag inte vara med om igen :o(

Helsingborg är en mysig stad.

Hoppas du får en fin lördag



Kramen

2009-07-25 @ 11:50:54
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

tack :-)



usch vad tråkigt med rån, inte vettigt vilka människor det finns!



Helsingbirg är fint,

hoppas allt är bra med dig.



Kramar

2009-07-25 @ 17:55:20
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy vad hemskt. Mitt på blanka dagen också bland allt folk. Att de bara vågar...



Vad härligt att komma iväg till Helsingborg. Alltid kul med små utflykter. N och jag var i Växjö och gick och strosade. En mysig stad.



Önskar er en härlig helg

KramKram

2009-07-25 @ 19:07:32
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0