Semesterlängtan



Här skall jag sola i augusti...


... och här kunde jag ha solat om mina planer hade gått i hamn


Har precis ätit dagens middag och tillika en av mina favoriträtter, ceasarsallad.

Idag har jag spanat på en "tack för att jag fick komma" present till Anne, en studiekamrat från Kalmartiden. Efter en liten stunds letande, så bestämde jag mig för att ge olika sorters godsaker från Spicy Tree (en delikatessbutik här i Kristinanstad) och en flaska vitt vin. Tycker det kan vara svårt att komma den sortens presenter. Dock är det väldigt roligt att ge, men även att få. Så på fredag åker jag till Helsingborg och lämnar M hemma. Ser verkligen fram emot denna utflykt, och om det blir fint väder skall vi ta en runda till Danmark och Helsingör. Tycker verkligen om att komma bort från vardagen och denna månaden kommer det bli en del avbrott. För nästa vecka vankas det student för min syster Sophie, då blir det åter igen en resa till Ronneby. Sen vid midsommar så kommer vi nog fira den med Linda o N i Kalmar.

Längtar redan till min semester, dock skall jag jobba i 1 ½ månad till. Sen väntar tre veckors vila, därefter arbetar jag 2 veckor och sen bär det av till Hersonissos på Kreta. Egentligen skulle jag och M ha åkt till Indonesien och Bali nu i sommar. Men med min vanliga otur så slutade med att jag arbetar, när han har semester och tvärtom. Så vår långsemester få vänta ett tag till, då det ingen idé att åka halva jordklotet på en vecka, då resan dit tar en dygn. Därför blir det en mindre resa till Kreta, men det är verkligen inte fy skam heller!
Skall ni åka nånstans på semester i sommar, i så fall var?

Nu äntligen skall jag se säsongsavsnitt med the Hills. Är lite sorgsen att det är Laurens sista avsnitt...
Många kramar

Kommentarer
Postat av: Livet hemma hos Linda

Gud, vad härligt det där ser ut då. Får man följa med kanske;)



Klippte bara topparna. Behövde snyggas till lite. Japp, var hos J på Saxen4U som alltid;)



KramKram

2009-06-02 @ 21:38:42
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Cicci

Linda: Visst får du göra det! Du kan gömma dig i M:s bagage, så upptäcker tullen inte dig... Hihi

Kram

2009-06-02 @ 22:10:17
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Malin S

Måste börja med att ge dig beröm för en väldigt trevlig blogg. Det är så kul att titta in till dig med härliga foton, bra text o.s.v.

Ang. semester så hade det ju inte varit så tokigt att få plurra i poolen på fotot. Jag ska typ föda bebis och amma, ha ha, det funkar också ;)

2009-06-02 @ 22:11:09
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ser ju inte helt fel ut det där heller även om Bali är fantastiskt, men det står ju förhoppningsvis kvar tills det att ni kan resa :-)



Ha en fortsatt sjön tisdag och sov sött när det blir dags!



Kram

2009-06-02 @ 22:26:03
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Cicci

Malin: Tack för den fina kommentaren, den piggar verkligen upp.



Anna: Visst finns Bali alltid kvar. Problemet är bara att vi har länge planerat en resa, men tyvärr skjuts den bara upp hela tiden av diverse orsaker. Sen har jag även min mammas släkt i Jakarta som jag gärna vill träffa igen. Men det får bli nästa sommar! Sov gott du med!

2009-06-02 @ 22:32:56
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Gud så mysigt med Kreta! Har faktiskt aldrig varit i just Grekland, konstigt men sant. Känner igen det där med att det är svårt att få ihop semestern men det kommer... Tro mig!



Har precis sett sista avsnittet av The Hills här. Blir väldigt tomt utan LC. Känns knappast som Kristen (Kirsten kanske?) kan ta hennes plats!?



Ha en fortsatt bra dag! Kraam



2009-06-03 @ 14:21:18
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilka underbara bilder!



Hoppas du har en skön dag

Kram Anna

2009-06-03 @ 16:22:41
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0