Årets första riktiga sommardag



Dagens middag serverad på mina vita Mateustallrikar

Vilken superhärlig dag det har varit idag! Tänk att det är första juni alla redan...
Slutade tidigare än vanligt för att kunna njuta av dagen mer, men dagen försvann lika fort än då...
Har hunnit med att storhandla på Maxi. Tycker det är lite mysigt att gå där mellan raderna i affären på jakt efter varor. Dock tycker jag det är tråkigt att gå och handla mat, utan vill alltid ha sällskap av någon. Kommer ihåg när jag pluggade i Kalmar, då brukade vi vänner åka och handla tillsammans, vilket bidrog att det alltid tog tredubbelt så lång tid jämfört om man handlade själv.

Idag blev det grillad karré med en sallad gjord på babyspenat, granatäpple och halloumi. Blev så sugen på det när jag såg Annas vackra uppläggning för nån dag sedan. Till drack vi hemmagjord flädersaft, vilket tillsammans med jordgubbar verkligen sommar för mig! M och jag brukar alltid göra vår egen fläderblomsaft själv och av fläderblommor som blir över gör vi flädersnaps på. Flädersnaps är enligt mig den godaste snapsen och om man gör den själv så försvinner all spritsmak och man kan typ dricka snapsen som saft. Om nån undrar hur man gör lägger jag gärna upp en beskrivning.

Skall nu njuta av mina favoritbloggar och sen fortsätta min läsning av Män som hatar kvinnor som jag läser nu! Trodde inte att jag gillade den typen av böcker, jag som alltid läser rosa chiclits i vanliga fall. Men jag hade helt fel!
Ta hand om er!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Älskar porslinet, så fint och vad gott maten såg ut =)



Jag älskade Män som hara kvinnor, läste ut den i lördags och är nu inne på bok nr två, blir som ett gift, måste läsa, läsa lääääsa ;-)



Ha en mysig kväll!



Kraaaam

Anna

2009-06-01 @ 21:23:23
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Förresten, jag länkar till din blogg via mina länkar, hoppas att det är okej, annars får du hojta till =) Kram igen!

2009-06-01 @ 21:27:02
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

God mat på fina fat!



Roligt att upptäcka en bok som man inte vanliga fall läser! jag gillar ockskå chic lit men även romaner o biografer men vem vet jag kanske skulle gilla den!



kram

2009-06-01 @ 22:15:37
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0