Lördagskvällen på Kapellgatan


Utsikten från vår balkong

Först och främst vill jag tacka för de fina kommentarer jag fick igår! Vilken bra start jag fick...

Kvällen igår var en lugn och behagligen en. Den började att M och jag lagade mat tillsammans. Vilket resulterade i en enkel korvstroganoff med blandpasta och en tomatsallad. Vädret blev bättre under eftermiddagen så vi åt på balkongen. Jag tycker det är så mysigt att äta ute, inbillar mig att maten oftast smakar bättre ute. Inne i stan spelade det något liveband, så vi hade det som bakgrundsmusik.

Sen blev det myskväll framför Tvn med Ben & Jerryglass som efterrätt. Enligt mig är Ben & Jerry's en av de godaste glassarna man kan köpa i butik. Själv föredrar jag Phish Food eller New York Super Fudge Chunk, medan M alltid vill köpa någon som har brownies eller kaksmulor.

Tyckte att det var lite synd att Erik åkte ut i Robinson igår, hade gärna sett han i finalen nästa vecka. Jag hade hellre sett att Ellinor hade åkt ut, men hon presterade när det verkligen gällde. Under pauserna satt jag och zappade mellan kanalerna och fastnade då för något program som visade 4-7 åriga barn från Kina som tränade elitgymnastik. Barnen grät under träningspassen för att de hade ont i händerna. Deras tränarna brydde sig inte om dem, utan skrek att dem skulle sluta böla och att de var värdelösa. Sådant berör mig, jag tycker att man ska träna för att man själv vill det och för att det är roligt.

Kvällens efterrätt
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0