Välkommen till vardagsrummet



Är så glad att jag har fått min orkidé att blomma om för andra gången

Idag har varit en sådan regnig slappdag som man allra helst vill tillbringa i soffan med någon bra bok eller tidning. Men istället har man varit tvungen att gå till jobbet och slita. Dock kan jag se fram emot att jag slutar innan lunch i morgon. Tänkte ta en tur på stan innan jag tar tåget till Blekinge. Såg att Parelle har 20 % på alla damparfymer, är lite sugen att köpa Victor & Rolfs Flower Bomb eller en Cleanparfym. Dock blir det oftast så om jag letar efter något, så kommer jag ofta hem med något helt annat.

Tänkte nu visa er läsare lite flera bilder på vår lägenhet och min bästa vän, Linda som inte har sett mitt bord än.







Så här ser det ut i vardagsrummet. Vår soffa kommer ifrån Bolagret i Lund. Tycker att det mörka svart/bruna tyget får en fin kontrast med allt det vita. Den ceriserosa kudden är köpt på Annorlunda Rum och är av märket mimou och de vita är köpa på Village. Till vänster om soffan står M:s ärvegods till lampa och bredvid den står en fortölj med pall från IKEA. Allra mest nöjd är jag med soffbordet som är köpt på Svenska Hem. Den är så praktisk att man kan dra ut bordet, så gömmer det sig 8 fack (har bara dragit ut ena skivan)  När vi skulle köpa ett nytt soffbord ville jag att det skulle vara högblank och M ville att bordet skulle bestå av en underplan. Dock gillade jag inte den idén, då jag tycker det finns ont av sådana bord som är snygga på marknaden. Sen hittade vi detta, som uppfyllde alla våra önskemål. :D

 Nu ska jag gå och äta den Ruccolapaj som nu gräddas i ugnen.
Ta väl hand om er!
Kram/ C

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jätte fint vardagsrum. Så fint soffbord och praktiskt med facken.



Det är alltid kul när ens orkidé blommar om. För tillfällit jag vi ingen orkidé hemma. De tål ju inte drag så på somrarna har vi ingen hos oss då vi ofta har fönsterna öppna.



Ha en mysig kväll//Kram

2009-05-28 @ 19:17:43
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Zandra

Tack! Ja jag är jätte nöjd, precis som du skriver ibland kan de bli hiss o ibland en diss :-)

Ni ser ut att ha en inredning som absolut faller mej i smaken!:-)

Ha en härlig kväll och hoppas du får en mysig helg hemma hos mamma din.

Kramar

2009-05-28 @ 19:46:23
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Cicci

Josefin: Vad kul att du gillade min inredningssmak. Precis som du säger så gillar orkidér inte drag. Därför försöker jag inte öppna det fönsteret om jag inte ställer undan blommorna först.



Zandra: Roligt att även du gillade det. Älskar själv att kolla hur alla bloggare bor. Hoppas att du kommer få mycket användning av din klänning i sommar.

2009-05-28 @ 20:35:01
Postat av: Carolin

Tack, visst är den fin! :) Den är köpt på Åhlens, 259kr tror jag att den gick på och det finns bara några stycken kvar så passa på;) Vilket fantastiskt fint bord! Kram!

2009-05-28 @ 21:08:49
URL: http://caroliineriksson.blogg.se/
Postat av: jessi

Välkommen till bloggvärlden!



Vilket fint vardagsrum, gillade bordet mycket. Sånt bord har vi letat efter men ej hittat, så vem vet jag kanske härmar dig!



Kramar



2009-05-28 @ 21:09:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Det var ju jättesnyggt det nya soffbordet! Även stolen med tillhörande fotpall blev ju snyggt i hörnet. Och möblerat om har ni gjort också ser jag:)

Kramar

2009-05-28 @ 21:47:57
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Vilket fint vardagsrum!!!

2009-06-25 @ 00:03:26
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gud så fint ni har det! Inrett precis i min smak! :)

2010-08-29 @ 21:41:22
URL: http://westinjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0