Två x dubbelt upp



Idag tänkte jag visa bilder på dagen bakverk, Leilas biscotti, och morgonens Cicci innan jag gick till kontoret.

Idag jobbade jag endast halvdag på grund av att det är röd dag i morgon. Riktigt skönt att sluta redan vid 13. Innan jag gick hem hann jag även inom torget och köpte veckans helgbukett. Denna veckan fick det bli något som jag inte köpt på länge, nämligen ett fång vita tulpaner. Sprang även inom matbutiken för att handla dagens bakingredienser. Har länge varit sugen på att baka, men har inte hunnit, så i dag blev det dubbelt upp. Jag har bakat Leilas biscotti och Magnus höll mig sällskap med att baka hennes tekakor. Bakningen var inte det enda som var dubbelt upp idag! När jag kom hem såg jag att även Magnus hade köpt en helgbukett, så denna veckan har vi två färska blombuketter.

Ikväll väntas matlagning, spel- och Idolkväll hemma hos Kristoffer. Kvällens tema på Idol är Las Vegas. Ska blir riktigt spännande och se hur Elin Kling har stylat idolerna ikväll. Glitter och glamour kanske? Förmodligen kommer vi att laga tacos till middag idag. Hittade Go Greens Pineapple och Ginger Dip i mataffären när jag köpte bakingredinser. Den har länge varit slut på Maxi, där vi brukar handlar, så jag köpte på mig med 2 burkar. Har börjar tröttna på vanlig tacosås och tycker nu att denna Pineapple och Ginger Dip är bra mycket godare än vanlig tacosås.

Ha en härlig fredagkväll
Kramar


Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Söta du! =)



Trevlig fredagkväll till dig med, kraam kraam

2009-10-30 @ 18:35:04
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

God morgon!

Hoppas att du fick en riktig fredagsmyskväll, Idol var riktigt bra igår tycker jag och det var rätt att Erika åkte ut. Synd bara att Eddie hamnar på samma plats gång efter annan, även om det inte var hans allra bästa uppträdande igår så är han ju en riktig entertainer tycker jag :-)



Tack för tipset med GoGreens dip, den måste vi prova! Alltid trevligt med lite variation till sådana rätter som tacos som man annars tenderar att äta på exakt samma sätt varje gång ;-)



Hoppas att du får en toppenlördag, kram!

2009-10-31 @ 07:51:47
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vad duktig du är som bakar! Biscotti är så gott och känns lite nyttigare?!



Supersöt topp du har, du passar verkligen i ljusa färger så dina egna färger kommer fram!



Håller med om Eddie. Mina moderskänslor väcks och jag lider med honom varje gång, stackarn, han är ju bra och söt!



Ha det bra i dag.



Kram

2009-10-31 @ 10:46:28
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Jag brukar baka saffransbiscotti, så gott!



kram!

2009-10-31 @ 22:48:38
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: jessi

Visst var idolerna fina i sina snygga coctailkläder!

Du är så fin i din kofta, vad är det för märke?

Vad skönt att få sluta tidigare, helgen blir längre då!



KRAMISAR!

2009-11-01 @ 11:01:17
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0