Foton och tandläkaren



Ikväll känner jag ungefär som jag kände mig igår, hängig med täppt näsan och lite ont halsen, men ingen feber. Ni är verkligen underbara som önskar att jag skall krya på mig, blir så rörd att ni bryr er. Skulle egentligen gå till tandläkaren idag, men tiden avbokade jag bort för jag ville inte gå dit med ont i halsen. Tycker verkligen inte om att gå dit, har nu skjutit upp detta rutinbesök i över 2 månader nu... Känns som jag redan vet vad tandläkaren kommer att säga, "du har jättefina tänder, men mycket tandsten. Du måste bli duktigare med tandtråden". Nu dröjer det 1 månad innan jag fick en ny tid, men då måste jag nog gå... Skräcken för tandläkare sitter i, då jag har haft 3 olika sorters tandställningar i alla dess former när jag var yngre. Värst var den nattandställning som skulle bota mitt gamla överbet, den var som en stor sändare som man hade utanför munnen. 

Idag fick jag hem mina semesterbilder och bilderna från The Studio med posten. Så jag gick raka vägen till Åhlens och köpte ett fotoalbum. Tyckte det var lika bra att göra det direkt, annars kommer det sluta med att alla fotona ligger och skräpar i någon låda. Längtar tillbaka till den grekiska värmen, ledigheten och den goda maten när jag ser semesterbilder. När jag sedan tittar på de fina bilderna som Linda och jag tog i Malmö, minns jag en underbar dag med min bästa vän. Så tråkigt att man inte kan ses oftare, nu när man inte bor i samma stad längre.

Många kramar

Kommentarer
Postat av: Bella

Tråkigt att läsa att du fortfarande är krasslig, men hoppas på att du mår bättre när du vaknar imorgon...



Tandläkare är verkligen ett nödvändigt ont, har också haft tur att få bra tänder, men alltid samma sak med tandstenen, men det är ju sååå tråkigt att stå med tandtråden...



Semesterbilder ser ju jättefina ut och helt rätt att sätta in dem i album direkt, fotona har ju en förmåga att bli liggande i lådan om man inte sätter in dem direkt :)



Ha en bra kväll



Kramar Bella

2009-09-08 @ 22:09:02
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Stackare som är sjuk. jag undrar hur länge man klarar sig som jobbar i skolan med en massa ungar runt om sig hela dagarna...



Vad duktig du är som fixar dina bilder på en gång. Händer aldrig mig ;-)



Krya på dig!!



Kramar

2009-09-08 @ 22:30:52
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Li

Första natten du skulle använda den tandställningen är ett kärt minne=)

2009-09-09 @ 06:04:55
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jag skymtar en hel del bilder i högen där ;) Måste också framkalla foton, har hur många som helst på datorn nu...



Helt rätt, min weekendbag som jag visade upp är ifrån Wedins. Så nöjd med den! Perfekt size att packa i när man ska bort över en helg.



Kram kram

2009-09-09 @ 12:31:31
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Svar Li: Så du har hittat hit :) Ja, just den tandställningen glömmer man inte första taget. Kram

2009-09-09 @ 18:22:59
URL: http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0