I'm back!



Utsikten från vår balkong








På stranden och de 2 sista bilderna är från vår rundtur på Knossos

Nu är jag tillbaka på bloggen igen efter min härliga resa på Kreta! Kom tillbaka till Sverige natten till måndag och tillbringade gårdagen hos M:s föräldrar i Lund och var hemma i lägenheten sent igårkväll. Men nu är jag tillbaka till 100 % igen!

Vår resa på Hersonissos var helt fantastisk! Det var väldigt skönt med ett avbrott i vardagen, även om jag fick lite hemlängtan den sista dagen. Vi bodde på ett jättefint hotell, Albatross Spa Resort Hotel. Där vi hade både havs- och poolutsikt från balkongen. Fem av dagarna spenderade vi på stranden och bara lapade sol och tog det lugnt. Det var inte proppat med folk, vilket var väldigt skönt! Vår hotellstrand var jättefin. Dock var det "klippigt" 5 meter ut i vattnet, så man fick gå på denna låga klippsats för att komma till djupare vatten. Men  som tur väl var fanns det små "pölar" som var klippfria eller fick man gå 100 m stranden för att komma till en "normal" strand.

En av dagarna gjorde vi en turisttur. Då fick vi besöka 3 tidepoker; först åkte man till Knossos, ett gammalt palats som är 6000 år gammalt, sen till den medeltida byn Archanes och sist till Heraklion, Kretas största stad. Jag tyckte det var väldigt intressant att vandra runt på Knossos och uppskattade verkligen vår svensktalande guide. Blev inte lika imponerad av Archanes, för där fanns det inget att se. I Heraklion hann vi bara med ett kort stopp i. Men M och jag åkte på egen hand dit dagen efter, så med hjälp guidens hjälp fick vi veta vart vi skulle gå.

Mer om det senare! Nu skall vi åka och storhandla, kylen är helt tom på matvaror, och sen skall jag gå och träna.
Sen skall jag läsa alla inlägg som jag har missat under semestern och kanske kommer ett inlägg senare ikväll och fler bilder

Kommentarer
Postat av: Zandra

Välkommen hem! Härliga bilder, Ni verkar verkligen ha haft det super skönt!!

Kramar

2009-09-01 @ 17:40:25
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Karin

Välkommen hem gumman!

Jag har saknat dina inlägg, så det är härligt att ha dig tillbaka igen!

Härliga bilder, jag ser fram mot fler!

Kramar

2009-09-01 @ 19:53:01
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åhh vad roligt att du är hemma så att det blir ordning här på bloggen igen;)



Kan tänka mig kontrasten att komma hem fast idag har vi haft riktigt sommarväder här hemma. Så pälsen får allt vänta...haha



Kraam och god natt

2009-09-01 @ 22:17:44
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Therese

SV: Tack så mycket! Jag började jobba förra veckan så jag har tyvärr inte haft tid att skriva så mycket om bröllopet och dagarna innan, inte helle hunnit lägga upp så mycket bilder.Men det kommer. Ser riktigt härligt ut på semestern! ska bli kul att få se mer :) kramar

2009-09-01 @ 22:40:20
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Välkommen tillbaka till Sverige:) Ser ut som ni har haft det riktigt härligt på er resa. Tack för kortet förresten:D

2009-09-02 @ 08:23:20
Postat av: Livet hemma hos Linda

Välkommen tillbaka till Sverige:) Ser ut som ni har haft det riktigt härligt på er resa. Tack för kortet förresten:D



Du får ha en bra onsdag

Kramar

2009-09-02 @ 08:24:52
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilka fina bilder!

Blev hur sugen som helst på att åka dit. Har faktiskt aldrig varit på Kreta, så det var inspirerande.



Bor du i Lund eller? Förlåt om jag är nyfiken...

Ha det bra!

2009-09-02 @ 11:29:06
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Välkommen tillbaka! Ser ut som du haft det härligt o soligt! Jag har varit på Kreta och tycker det finns mycket intressant historia där.



KRAM

2009-09-02 @ 13:16:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0