Modekvällen med Ebba von Sydow och EMD





Bilder: mina egna och en från Grands hemsida

Ebba var fin i sin svarta klänning, strumpbyxor och sina Acne Pistols. Tråkigt att bilden på oss blev lite suddig, hoppas att de två bilderna som Tivolitidningen tog blev fina. Sandra med hennes fina outfit, killar från EMD och min guldiga goodiebag

Gårdagskvällen på Grand var jättelyckad och jag hade verkligen roligt. Det hela började med att vi fick ta av en buffé bestående av ekologisk och närproducerad mat. Det var väldigt gott med olika sorters salami, rostbiff, rotfruktsgratäng och olika röror. Efter buffén var det dags för kvällens höjdpunkt, enligt mig, modeföreläsningen med Ebba von Sydow. Hon föreläste om 10 modepunkter som man skall satsa på nu i höst. Vilka enligt henne är:
  1. Sammetklänningen - Om man inte har råd med Carin Westers hypade senapsgula, skall man fynda en klänning från nån av kedjorna.
  2. Kappan - Satsa inte på en svart kappa, utan köp hellre en marinblå, röd eller lila en nån annan härlig färg
  3. Chockrosa - Passar perfekt som accentfärg till svart
  4. Markerande axlar - Köp något som har axelvaddar eller har "puffärmar"
  5. Leopard och djurmönster
  6. Stora smycken - Köp inga dyra smycken utan fynda heller på second hand, då hon trodde att det bara skulle vara inne denna säsongen.
  7. Lårhöga stövlar
  8. Röda läppar och "den lilla röda" - Istället för en svart klänning, skall man istället köpa en röd
  9. Coco Chanel - Modehuset fyller nästa år 100 år, så allt som är Chanelinspirerat ligger helt rätt i tiden. Om man inte vill köpa Chanel 2.55, så köp istället parfymen Chanel no 5
  10. 40-talsinspirerade kläder
Mest stolt blev jag när Ebba inför alla sa att jag var väldigt moderiktig med min svarta kjol med sammetdetaljer, som jag visade er för någon dag sedan. Hon lade även märke till Sandras coola nitskärp från Zara. Jag blev också en av de åtta lyckliga ägare till en goodiebag, som innehöll produkter från Wella.

Efter modeföreläsningen följde det modevisning med lokala modeller och med den mer kända modellen Caroline Lundh. Senare på kvällen uppträdde EMD. Många tjejer på dansgolvet blev som galningar, men Sandra och jag stod en trappa upp i lugn och ro. Så nu har jag sammanfattat höjdpunkerna från gårdagskvällen! Idag har jag tvättat och organiserat garderoberna, alla sommarkläder och sommarskor är nu nerpackade. Istället har jag plockat fram mina höststövlar och gjort plats till nya höstkläder.

Många kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Låter som en toppen kväll och vad roligt att Ebba gillade din stil:)



Såg att jag prickade in flera saker i höstgarderoben..puffärmskofta, leopard, rosa....



Nu åter till ensamma mammorna på Tv. KRAAM

2009-09-06 @ 20:52:05
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vad kul det låter! Att få lyssna på en som verkligen vet och få beröm!! Bra jobbat ;-)

Att sen också få titta på godingarna i EMD som svslutning ses väl som bonus antar jag! Vilken tur att jag inte köpte en svart kappa då!!



Ha en fin måndag.



Kramar

2009-09-06 @ 23:44:13
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Låter som du hade en riktigt lyckad kväll och extra kul att Ebba gillade din stil!!



Hmm kanske ska tänka om när det gäller min nyinköpta svarta jacka :)



Hoppas du får en bra dag



Kram Bella

2009-09-07 @ 11:35:03
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vad spännande det låter! Och kul att få massor tips inför höst- och vintermodet:D



KramKram

2009-09-07 @ 12:10:18
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken toppentillställning :-)

Alltid roligt att få höra några värmande ord av en modeexpert :-)



trevlig måndag

kramar

2009-09-07 @ 16:51:54
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter jättekul och tack för tipsen! Ebba bodde ett stenkast från oss förut på Östermalm, brukade möta henne gåendes där. Nu längtar jag på mina svarta lårhöga stövlar och hoppas de kan vara perfekta. Har du köpt några? kramar till dig och kul att du gillade glasen :) jag har driksglas i samma märke kan visa dem någon dag.

2009-09-07 @ 17:54:22
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0