Happy Friday!



På vår vägen till IKEA i eftermiddags tog vi en avstickare till Osby för att besöka mysiga Annorlunda Rum. Det var här jag köpte min första Mimoukudde för 2,5 år sedan. Minns det som det var igår... Magnus hade följt med mig till Osby för jag skulle gå på en arbetsintervju. Under intervjun besökte han butiken och när jag var klar sa han att en kudde väntade på mig. När jag själv gick in i butiken förstod jag exakt vad han menade. I en soffa fanns en cerisefärgad kudde som väntade på att bli köpt av mig. Kudden kom senare att bli ett perfekt inslag i vår soffa. Nu har det blivit flera stycken Mimoukuddar och orginalkudden hänger fortfarande kvar.  

Känns så skönt att det är fredag igen och en ledig helg som bara väntar på en. För en gång skull har vi inget inplanerat, utan vi skall bara njuta av tiden tillsammans. Den kommande månaden med start nästa vecka skall jag vara bort en hel del från hemmet. Under en månads tid skall jag hinna bocka av weekends i Stockholm, Kalmar, Åre och en vecka i Korfu på egen hand, varav de två sistnämnda är jobbrelaterat. Alla resorna ser jag fram emot med glädje, men det är lite tråkigt att Magnus inte får vara med och dela den med mig.  

Gick från jobbet vid lunch och även Magnus hade kortdag idag. När jag kom in genom dörren frågade han och vi skulle åka på utflykt. Jag som älskar utflykter, svarade ja direkt! Därför har vi spenderat eftermiddagen på Annorlunda Rum i Osby och på IKEA i Älmhult. Har inte besökt ett IKEA-varuhus på över ett halvår och när jag gick runt i varuhuset såg jag många nyheter. Hann även med en snabb bläddring i den nya katalogen.

Inne på varuhuset åt jag nog min billigaste måltid på mycket länge, 16 kr för åtta köttbullar. Det är verkligen ofattbart billigt! Även om vi inte hade kollat ut något speciellt som vi skulle köpa, kommer man ändå hem med en massa småplock. Bästa inköpet för min del blev en vit orkidé som jag skall sätta i mitt kontorsfönster. 

Nu väntar fredagsmys i soffan.
Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0