En trevlig eftermiddag med en kär vän



I eftermiddags träffade jag min gamla roomie från högskoletiden i Kalmar. Hon fyller år om några dagar och därför passade jag på att ge henne en tidig födelsedagspresent. Eftersom hon och hennes sambo nyligen har flyttat ihop gav jag bort två Hetkiämuggar från Marimekko.

Idag efter jobbet träffade jag min gamla rumskompis från Kalmartiden. Vi bodde ihop i tre år och när jag tittar tillbaka på bilder från den tiden, minns jag en tid då vi hade underbart roligt ihop! Två unga nittonåriga tjejer som skulle ta klivet in i vuxenvärlden i en helt ny stad. Det kunde bara sluta med en massa skratt och nya busiga upptåg.

Sedan vi båda flyttade isär för två och ett halvt år sedan så har vi inte setts så ofta pga av hon har rest runt Asien och i Norge. Nu var det ett år sedan vi senast sågs, men det kändes som att vi sågs igår. Anser att det är ett gott tecken att man är "riktiga" vänner. Riktiga vänner skall man vara extra rädd om för dem växer inte på träd. Var därför rädd om dina vänner och behandla dem som du vill bli behandlad själv.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Nicky

Snygga muggar! I like! :)



Ha det bra! Kram/Nicky

2010-08-12 @ 21:26:38
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vilka snyggingar!

2010-08-13 @ 13:49:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilka snygga kaffemuggar!



Du har så rätt, sina riktiga vänner ska man vara otroligt rädd om. Jag är så glad & tacksam över att vårt tjejgäng håller ihop i vått och torrt, även om vi inte träffas så ofta längre pga jobb, barn och att inte alla bor i samma stad.



Trevlig helg till dig sötnos!

Kram /Miia

2010-08-13 @ 14:46:18
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0