Nu väntar två dagars ledighet!



Vardagsinspiration från Sköna Hem


Jag fick en utmärkelse av Miss Piffy i veckan och nu när jag har fått fundera skall jag nu avslöja sju stycken saker som ni inte visste om mig. 

Ett: En sommar var jag barnflicka åt treåriga trillingar. Barnen är advokaten Peter Althins brorsbarnbarn och bor till vardags i USA. Så en av mina främsta uppgifter var att lära dem svenska.

Två: Jag har väldigt stor respekt för vatten. När jag var yngre och åkte med skolklassen till badhuset ville jag i början inte lämna stegen för jag trodde att jag skulle drunkna. Resultatet blev att jag lärde mig simma väldigt sent.

Tre: Är den enda i Sverige som heter Sudarmi. Sudarmi är efter min indonesiska mormor. Mamma kommer ifrån Indonesien och alla mina släktingar på hennes sida bor i Jakarta, Indonesiens huvudstad.

Fyra: Jag är väldigt mörkrädd! Om jag behöver gå på toa på kvällen tänder jag upp hela lägenheten. Är också väldigt noga att inte titta i speglar i mörkret. När jag gick på lågstadiet lekte man Svarta Madame och det sitter kvar i bakhuvudet att någon skall visa sig i spegeln.

Fem: Under mina år i skolan har jag alltid varit kortast. Är endast 158 cm lång.

Sex: Är en virvelvind och strö ofta saker omkring mig. Man kan säga att man ser var jag har varit nånstans...

Sju: Har alltid varit väldigt klumpig. En gång tappade jag min egen födelsedagstårta när jag skulle ta ut den ur kylen.    


Jag väljer att inte nominera någon utan tycker att alla flitiga bloggare är värda en nominering!
 
Nu är det fredag och första arbetsveckan är nu avklarad och det känns så skönt att ha några lediga dagar framför sig. Ikväll är vi bjudna på middag hos Kristoffer och jag undrar vad som står på menyn? Det är alltid skönt att gå bort och äta, slippa laga mat och bara njuta av fredagskvällen.

Så nu skall jag fortsätta njuta av ledigheten innan jag gör mig i ordning inför kvällens middag.

Kramar och ha en härlig fredagskväll!


Kommentarer
Postat av: Therese

Den rosa sittpuffen hade jag gärna haft, såfint med puffar. Kul läsning hoppas ni får en fin helg nu! kram

2010-08-13 @ 19:32:07
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Det är lyx att bli bortbjuden på middag ibland! Att slippa laga mat och bara njuta av kvällen, precis som du skriver.



Vad roligt att få veta lite mer om dig! Jag har också alltid varit kortast - är bara 153,5 cm lång.

Mörkrädd är jag också och vi lekta också Svarta

Madame på mellanstadiet, haha!



Även det där med vatten har vi gemensamt! Jag var också rädd för att drunkna, så jag lärde mig simma långt efter alla andra kompisar.



Kul att vi har lite gemensamt! =)

Kraam /Miia

2010-08-13 @ 21:20:41
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Åhhh vad skoj att veta lite "hemlig" fakta:)



Hoppas att helgen och ledigheten är bra. KRAM

2010-08-14 @ 21:38:40
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hoppas du har en härlig helg!

Vi är lika långa hihih :-) Kul med den andra faktan också!



Njae man får kanske plats 3-4 par skor /"låda" mer ballerinas än kängor såklart men en del får man undan, vi eller vi o vi haha jag har främst dem skorna jag brukar altinera imellan i de skåpet o resten i garderoben :-)

KRAM

2010-08-14 @ 22:58:17
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Bella

Alltid lika trevlig att bli bortbjuden på middag, det ÄR lyxigt att sätta sig vid dukat bord, inte behövad planera inköp och laga maten själv!



Kul att få veta lite mer om dig :)



Hoppas gårdagskvällen blev trevlig och att du får en bra start på veckan



Kramar Bella

2010-08-15 @ 20:09:58
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Christin

Hoppas du haft en bra helg! Vilken inspirerande bild ovan :) Jättefina färgkombinationer och allt.



Hoppas denna vecka går fort så det snart är helg igen! :) Kram kram'

2010-08-15 @ 21:37:40
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas helgen varit fin! Tack för svaret ang. kuddar/puffar då ska jag gå och kika där de stängde ju Room de gick i kk och ska ha öppnat igen. kram

2010-08-15 @ 23:40:07
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Juicy Couture

Kikar in.. =) Allt bra? :)

2010-08-16 @ 18:35:55
URL: http://jcouture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0