Våga chansa



När jag öppnade ytterdörren ikväll låg det ett kort till oss på hallgolvet. Det var inget julkort, utan det var min storebror som hade skickat ett vykort från Taipei i Taiwan. När jag läste kortet fick en sån längtan efter värmen och att få se sig om i världen. Det kanske inte är så konstigt när det är töväder ute...

Nu i efterhand kan jag ibland ångra mig att jag inte också läste ett år utomlands, men jag var för feg. Jag trodde inte att jag skulle klara mig på min engelska. I min klass var det endast två stycken som läste ett år utomlands, till skillnad från min brors klass där de var ca 80 %. Med resultatet i hand har jag lärt mig att man måste våga chansa för man kan ju bara misslyckas. 

Nu skall jag svänga ihop en pasta Bolognese innan min andra hälft kommer hem.

Många kramar
 

 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Visst är det så, man lever bara en gång men jag är också en fegis ;)



Kramen

2010-12-07 @ 20:47:52
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Therese

Mmm du har så himla rätt i det du skriver, jag har inte själv vågat men min bästa vän har vågat två gånger att åka iväg och plugga - modigt tycker i alla fall jag..

VIlle bara säga vilken fin bild du har i dagens inlägg.. Kram

2010-12-08 @ 14:27:44
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Therese

Mysig bild! Så är det ibland, jag åkte iväg själv som aupair det var tufft men något jag inte ångrar. Hoppas din fredag blir fin! kram

2010-12-10 @ 14:00:49
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0