Semlor, semlor och åter semlor



Har ni ätit några semlor idag på semmeldagen? Jag och mina arbetskamrater fick varsin till eftermiddagsfikat. Alltid när det är någon speciell dag så firas det på kontoret. I fredags blev vi bjudna på goda vaniljhjärtan för att fira alla Hjärtans Dag. En kollega till mig hade Mary Kaykonsultation efter jobbet och då bjöds det på kladdkaka med grädde. När jag kom hem för en timme sedan, upptäckte jag att Magnus hade köpt varsin semla till oss. Därför kommer det bli en riktig gottegrisdag för mig idag. Klagar dock inte för ibland måste man njuta av det goda.

Igårkväll efter Charlottes Kallas lopp såg Magnus och jag en väldigt gripande film. Fick låna Obsessed av Jenny igår, där Beyonce spelar en huvudrollerna. Filmen handlar om en lycklig familj bestående av Beyonces rollfigur , hennes man och deras son. En dag börjar det en ny kvinnlig vikarie på mannens jobb och hon bli äckligt besatt av honom. Mannen gör hela tiden motstånd, men denna kvinna blir bara värre och värre...
När jag tänker tillbaka på filmen påminns jag hur viktigt det är med en bra kommunikation och tron till varandra både i ett förhållande och livet i allmänhet.

Många kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0