Mango och jordgubbssalsa




Igår hade vi en härlig grillkväll med vänner i trädgården. Tänkte dela med mig en salsa som ofta återkommer på våra grillningar. Gick en dagsmatlagningskurs med kollegorna förra året och där fick vi lära oss att laga denna urgoda men ack så enkla salsa.

Mango och jordgubbssalsa

4 port

2 mangofrukter eller 1 paket fryst mango
2 salladslökar
½ liter jordgubbar
¼ habanerochili eller 1 tsk sambal oelek
Juice från ½ lime
½ - 1 dl mango chutney
2 krm salt

Rör samman tärnad mango och jordgubbar, hackad salladlök med chili, juicen, mango chutney och salt.

Ha en fortsatt strålande dag!
Cicci



Kommentarer
Postat av: Susanne

Spännande salsa!

Jag det var verkligen underbart på Rhodos och visst blev bilderna super :o)



Ha en skön dag

Kramen

2010-07-22 @ 13:01:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej!



Kul att du gillade min lilla rosa pyjamas. Den är precis nyinköpt på HM i Karlskrona men kan tänka mig att den finns på varje HM.



Priset var 179:- och den har fina broderade detaljer vid bysten och volanger runt om. Jätte härlig och fin:)



Kram!

2010-07-22 @ 17:54:02
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Zandra

hihi är de sant! vad roligt :-)

Ja på sommaren gillar jag lättlästa chiclitböcker.

Ha en härlig fortsättning på semestern!

KRAM

2010-07-23 @ 12:39:02
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0