1a Advent



Precis som förra året går juldekorationerna här hemma i de klassiska färgerna vitt och silver. På sidebordet i vardagsrummet finner man den gråa ostronskålen som har fyllts med kulor från Hemtex och Rusta. 

Åh, det är så härligt att snön ligger kvar på marken nu när det är första advent. I vanliga fall brukar det annars vara slaskväder eller barmark. Men i år har vi tur! Jag såg på vädret att det skulle bli ännu kallare och förhoppningsvis ligger snön kvar några dagar till. 

Igår såg jag en annons i Kristianstadsbladet att inredningsbutiken Mairo hade öppnat i Bromölla. Idag tog vi bilen till Bromölla för att spana in den nyöppnade butiken. De hade mycket fint så som Mairo, Rice, Mateus och Tove Adman och jag blev en handkräm rikare från Savon de Marseille. Nu när det är kallt ute blir mina händer snustorra och då måste jag alltid ha en handkräm nära till hands. Personliga favoriten kommer från Kiehls och den hittar man alltid i min handväska.

Ha en fortsatt mysig advent.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Emma

Jättesnyggt fat du har där ; - ) Ett sånt vill jag också ha! Hihi!



ÅH så roligt att Mairo öppnat närmare er! Måste bli många resor dit för din del : - ) Likaså här om jag hade haft affärern närma mig.

Finns ju så mycket fint!



Hoppas du & kärleken har en mysig första advent!



KRAAMISAR

2010-11-28 @ 19:52:56
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Uh-huh-me.com ~Nettan

Vilket mysigt fat du har där!



Här hemma pyntas det i klassiska grönt och rött. Fullkomligt älskar den stilen till jul. Gammeldags & mysigt =)



Önskar dig en toppenvecka!

2010-11-28 @ 21:53:17
URL: http://uh-huh-me.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0