Dagens Halv åtta hos mig

Om ni hade varit här på middag ikväll hade jag serverat den här hamburgaren, för den åt vi precis. Jag tycker att det är så smidigt med hemmagjorda hamburgare. Det går så snabbt att tillaga och att det är väldigt gott. Vi brukar smaksätta själva hamburgaren lite olika, beroende på vad vi har hemma. Men favoriten är nog feta/chili och istället för vanligt bröd så använder vi MAXs Friscusbröd. Mums!

Då var det nästan helg igen, bara en dag kvar. Imorgon skall vi bort på middag till Kristoffer och på lördag ska vi hem till Blekinge. Jag har inte varit hemma sedan i somras så det kommer att bli ett kärt återseende. Detta besök blir det första då alla (tre) mina syskon är utflugna ur boet. Jag är van att mina systrar är hemma och nu är bara mamma och pappa kvar i stora huset.




Recept och bild: från Allt om Mat

Kycklingburgare med chilimajonäs

Ingredienser

1 paket bacon
500 g kycklingfärs
1 ägg
1 tsk salt
2 msk strimlad persilja
1 msk smör
1 msk rapsolja

Tillbehör

4 msk majonäs
2 msk sweet chilisås
4 hamburgarbröd
Strimlad rödlök
tomat ruccola


1. Finhacka två baconskivor. Blanda kycklingfärsen med bacon, ägg, salt och persilja.
2. Dela färsen i fyra delar och forma den till burgare på vattensköljd skärbräda.
3. Hetta upp smör och olja i en stekpanna. Stek burgarna på medelvärme tills de fått fin färg, 2-3 min på varje sida. Efterstek under lock 3-5 min.
4. Stek resten av baconskivorna knapriga. Låt dem rinna av på hushållspapper.
5. Blanda majonnäs och chilisås. Grilla hamburgerbröden så att de får fin färg.
6. Lägg burgarna i hamburgerbröden och toppa med chilimajonnäs, bacon, lök- och tomatskivor och ruccola.


Kommentarer
Postat av: camilla

Den där burgaren såg riktigt smarrig ut! Hemmagjorda är ju absolut godast!



Jag gillar Biotherms body milk och Hawaiian tropic sollotion för dem doftar så gott, annars hade jag tänkt mig en parfym från CLEAN men just den jag vill ha verkar dem ha slutat med :( Lite smink blir det oftast men det brukar jag köpa på Arlanda!



Hoppas du får en riktigt härlig helg! Kramar C

2010-10-28 @ 20:06:32
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Therese

Hamburgare är verkligen en av mina favoriträtter, sorgligt men sant. Så trist med lampan men kul med nytt :) Hoppas kvällen fortsätter fint! kramar

2010-10-28 @ 22:24:31
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Hemmagjorda burgare är bäst! Vi köpet också alltid MAX Friscobröd, bättre & godare än de vanliga!



Hoppas du har en mysig fredagkväll! =)

Kram /Miia

2010-10-29 @ 22:04:30
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Storebror...

öjj, vad hände med storebror....

2010-10-30 @ 08:43:18
Postat av: Elins blogg

Mums det lät supergott!

Ha en fortsatt bra helg! Kram Elin

2010-10-30 @ 12:09:51
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh vad gott det där ser ut!! Mums vad hungrig jag blir :)

2010-10-31 @ 16:57:39
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0