Vart tog hösten vägen? I morse var det vinter...



Den här bilden togs förra helgen och idag var det alldeles vitt på marken. Om det är vitt i Skåne, hur är det då i Norrland?

Idag när jag tog första steget ut genom ytterdörren till huset upptäckte jag att det låg SNÖ på både marken och på bilarna. Jag fick börja med att skrapa rutorna till bilen i ballerinaskor! Ballerinaskor var kanske inte till dagen det bästa skovalet. Men eftersom jag bara skulle hålla mig inomhus hela dagen så fanns det ingen mening att byta till ett par lämpligare skor.

Snön töade som tur väl bort framåt förmiddagen och jag kan ju säga att den inte var efterlängtad från mitt håll. Nu hoppas jag att snön kommer tillbaka lagom till första advent och inte tidigare!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0