Nytt från Tax Freen




På vägen hem från Grekland passade jag på att fynda lite på taxfreen. Förutom två flaskor med olivolja blev det ögonpennan Le Crayon Khôl från Lancôme, Smashboxs Photo Finish, ett nagellack från Chanel och en Biothermdeo till Magnus. Både ögonpennan och primern har länge varit två favoriter i mitt sminkskåp. Nu när hösten har kommit så längtar jag efter mörka naglar. Denna svartröda nyans, Rouge Noir, gillade jag skarpt när jag såg den på hyllan. Egentligen tyckte jag att taxfreepriserna på kosmetiska inte var något att hurra över. Vissa saker som jag hade tittat ut i förväg var billigare att köpa på Internetbutikerna DonnaBeauty och BeautyPlanet.

Imorgon är det Kanelbullens Dag. Skall ni fira det? Magnus frågade igår om jag ville baka en sats kanelbullar. Så i eftermiddag har jag stått vid bakbordet och gjort bullar. Nu doftar hela lägenheten en svag doft av kanel och nybakat. Här behövs inga doftljus... Haha. Synd att man inte kan spara på doften av nybakat i en burk.

Nu skall jag sätta på mig träningskläderna och ge mig iväg till Friskis och Svettis.

Många kramar 


Kommentarer
Postat av: Marie Å

Reagerade på precis samma sak sist jag reste... Inte såå mycket billigare att handla på flygplatsen längre, nu när det finns så bra sidor på nätet att köpa ifrån. Fast det är såklart extra kul att komma hem med lite shopping när man varit ute och rest!

2010-10-03 @ 18:18:47
URL: http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Zandra

Nagellacket ser super fint ut, väntar på en bild av resultatet, är också helt frälst i mörka naglar så här års :-)

Åå vad du har varit flitig som bakat bullar, vet inte varför men jag tycker att de är ett sånt projekt, men de kanske är ett projekt jag borde göra för att fylla frysen inför hösten o vintern :-P

Ha en skön kväll!

Kramar

2010-10-03 @ 20:29:51
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Taxfree är alltid lika skoj:)



Hade helt missat att det är kanelbullensdag imorgon men kanske ingen större förlust...)



Ja det är härligt med en underbar familj. Men fast vi bor rätt nära så ses man för sällan, skull vilja träffa dom varje dag..haha



Sov så gott. Kram

2010-10-03 @ 21:14:00
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Härlig shopping!



Chanel har helt klart snyggast flaskor men tyvärr så håller deras lack inte alls speciellt bra på mina naglar =(



Ögonpennan och primern är däremot SUPERBRA!!



Kraam Katta

2010-10-04 @ 19:09:09
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: camilla

Tjusiga saker! Håller med dig helt och hållet om att spara nybakat doften på burk ;) finns inget bättre att komma hem till! Hoppas du haft en trevlig kväll med för många bullar :)

Kram

2010-10-04 @ 20:41:57
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst är det tråkigt att det inte längre är så mycket billigare att handla i tax freen, men du har ju köpt bra saker, gillar ditt nya lack!



Tänk om man kunde spara doften av nybakade bullar på burk, det hade jag gillat, det doftar ju så gott, hoppas bullarna smakade gott och att du haft en bra dag



Kramar Bella

2010-10-04 @ 21:29:41
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0