Ernst & Young 20 år!


Vår fantastiska utsikt från balkongen på Holiday Club Åre.


Vackra vider och gamla kyrkan i Åre.


Jag, innan kvällens jubileumsmiddag. Klädd i en klänning från MANGO.
 

Petra Mede som var kvällens konfrancier och Orup var en av många som underhöll oss under kvällen.

Nu är jag hemkommen efter en helt underbar helg i Åre! Jag och 1 500 anställda på Ernst & Young var där för att fira bolagets 20-årjubileum i Sverige. Redan på flyget till Stockholm såg vi reklam om bolaget och runt om i Åre kunde man se skyltar, flaggor och banderoller med företagets namn. Kan bara sammanfatta jubiléet som väldigt välorganiserat. Jag kunde överallt se människor som kommunicerade via headsets.

Vi på Kristianstadkontoret hade turen att bo på Holiday Club där gårdagens föreläsningar och jubileumsmiddagen hölls. Jag och min kollega hade från balkongen en magnifik utsikt över Åresjön. Jag har aldrig varit i Åre tidigare, men det var så vackert. Skulle inte tacka nej att vakna till en sådan utsikt varje morgon. 

Igår stod det föreläsningar på schema under förmiddagen och på eftermiddagen var det lagtävlingar. Vi delades in 160 lag och alla lagen skulle besöka 15 olika stationer runt om i Åre. Stationerna var både kluriga och fysiskt krävande. Jag fick bland annat paddla kanot och det har jag inte gjort på 10 år. Som tur väl var ramlade jag inte i sjön, men min rumskamrat fick känna på det åtta gradiga vattnet!

Till kvällen svidade alla om till sina finkläder för middagen på Mix Megapol Arena. Kvällens konfrancier var Petra Mede. Jag var tidigare inget stort fan av henne, men igår ändrade jag min uppfattning. En mer snabbtänkt komiker får man nog leta efter!

I matväg blev vi bjudna på; rökt renstek med pepparrotsmoussé, till varmrätt halstrad havsöringfilé med vitvinssås smaksatt med messmör och potatisstromp kryddad med västerbottensost och sist men inte minst jämtländskt ost med hjortronsylt och Husåknäcke. Under middagen bjöds vi bland annat på underhållning av Jasmine Cara, Orup och Petter. Festen fortsatte sen framåt småtimmarna och det var ett trött men lyckligt gäng som tog idag flyget tillbaka mot Kristianstad.    

Ikväll skall jag njuta av i soffan framför Ensam Mamma Söker följt av Mamma Mia.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vilken toppenhelg, kul att träffa kollegor från hela Sverige:)



Vad fin du var i klänningen, passade dig perfekt:)



Sköt om dig. Kram

2010-09-12 @ 21:34:25
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

WOW vilken fin utsikt!! Jag har varit i Åre men hade inte riktigt så fint utanför fönstret.



Du var super i din fina klänning!



Kram

2010-09-12 @ 22:36:13
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Låter som ni har haft det jättebra. Åre ser ju bara så fint ut och vilken utsikt ni hade, inte illa:) Kul med lite aktiviteter också, paddla kanot var ju som sagt inte igår som man gjorde:)



Klänningen var ju jättesnygg, passar dig som en smäck:)



Kram på dig

2010-09-13 @ 07:14:53
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack för tipset, den sidan ska jag absolut kika in på!

Supersöt klänning! Tummen upp för den!

2010-09-13 @ 17:45:27
URL: http://takeitorleaveittoday.blogg.se/
Postat av: nilla

sv: mjuka? :) okej, tack så mkt! hur mkt ligger priset på ungefär?

2010-09-13 @ 17:50:18
URL: http://tiensuwon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åå va fint det va! förstår att ni trivdes bra :)

du är så fin i klänningen :) kramar

2010-09-13 @ 22:31:40
Postat av: Emma

SUPERSNYGG kvinna i bild! : - ) Klänningen satt som en smeck på dig! Där gjorde du ett bra köp.



Resan verkar ha varit mysig & väldigt rolig! Underbar utsikt ni hade! : - )



Tack för din grattishälsning, den värmer!



KRAMAR

2010-09-14 @ 11:33:25
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Uh-huh-me.com ~Nettan

Vad fin du var! Passar så bra i klänningen! Låter som en riktigt rolig helg!



Ha det gott! Kram

2010-09-14 @ 19:19:57
URL: http://uh-huh-me.com/
Postat av: Anonym

Mycket bra blogg. Jag älskar den. Jag är missnöjd med Ernst & Young. Ernst & Youngs kundservice är skit dålig. Aldrig mera Ernst & Young.

2011-02-03 @ 17:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0