StorStädning


När vi hade storstädning idag passade jag på att diska alla kivilyktorna. Samlingen har bara växt och växt med åren. Nu har sommarlyktorna fått byta plats mot lite mer höstiga, i färger som grått och brunt.

Denna valsöndag har vi haft både storstädning och tvättdag här hemma. Alla sakerna är åter på sin rätta plats och det enda som återstår är att vika veckans rena tvätt som för närvarande ligger i en stor hög på sängen. Men först skall jag bestämma om något som ligger i högen skall med till Medelhavet och sedan skall stora resväskan packas.

Nästa helg (läs om två veckor) är planen att plocka undan alla sommarsakerna och stuva ner det i lådor tills nästa sommar. När man bor i lägenhet är utrymmet begränsat och därför är bra organisation A och O. Bra organisation är egentligen inte min bästa egenskap, men jag blir bättre med åren, är då bättre på att slänga saker. Det är väldigt sällan som jag ha saknat något som är slängt, istället är det bara skönt mer nytt utrymme för nya tillskott.

Nu skall jag börja med kvällens fiskgratäng smaksatt med kräftor och parmesan.

Många kramar!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oj vilken samling du har. Men perfekt att kunna byta färger efter årstid:)



Hoppas att du får det toppen vid Medelhavet. Är riktigt avundsjuk:)



KRAM

2010-09-19 @ 21:09:14
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Elins blogg

Oj va många kivisar du har! Jag har bara tre rosa.. Men hade tänkt att köpa tre genomskinliga snart!



Ja det är verklgien viktigt med bra organiserat när man bor i lägenhet! Igår fixade jag massor här hemma och la undan alla sommarkläder i lådor och gick upp med massor på vinden. Kändes riktigt skönt efteråt!



Kram, hoppas du får en bra dag!

2010-09-20 @ 11:35:51
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0