Jakten går vidare




Som ni kanske har märkt så har det varit tyst här i bloggen. Jag har tagit paus från bloggen pga tidsbrist och att jag har känt att jag inte har haft något speciellt att skriva om. Hur kul är det är att läsa om min stora arbetsbelastning på jobbet hela tiden.

Idag har jag varit på en ny lägenhetsvisning. De senaste veckorna har det blivit en visning i veckan och senast idag ringde jag på ny lägenhet. Lägenheten som jag var och kollade på idag var inte lika fin som denna Alvhemlägenhet, utan tvärtom ett riktigt renoveringsobjekt. Man hade fått göra om hela lägenheten och det har ju både sina för- och nackdelar.

Kvinnan som bor i lägenheten idag köpte den för 3000 kr en gång i tiden, så ni kan ju tänka er att hon har bott där ett tag. För två veckor sedan var vi och kollade på en exakt samma lägenhet fast färdig renoverad fast på ett annan våningsplan. Då fick vi känslan, om vi hade fått renovera så hade vi gjort annorlunda och det hade blivit i våra ögon mycket finare. Därför ser vi den lägenheten som jag var tittade på idag som en omålad målarduk som väntar på att bli målad.

Vi får helt enkelt se hur det hela kommer att sluta.

Kram




Kommentarer
Postat av: camilla

Det har jag märkt och jag har saknat dina inlägg kan jag tala om!



Åh tell me all about it.. Vi håller också på och funderar fram och tillbaka om vi ska bygga nytt eller köpa ett riktigt renoverings objekt.

I första hand tänker vi läge.



Lycka till med letandet och hoppas du kommer tillbaka i "bloggvärlden" snart! ;)



Kramar

2011-04-28 @ 20:19:14
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: sofie

Jga och min pojkvän har också letat runt länge, men vi har precis lyckats få tag i en hyreslägenhet. Man känner sig otroligt nöjd när det äntligen faller en i händerna .. och då kan jag berätta att vi letat i ett halvår nu! Så det kommer när dte är rätt :)

2011-05-07 @ 08:21:19
URL: http://sofiearndt.blogg.se/
Postat av: Ida we

Rummet på bilden var iaf jättefint, så skulle jag vilja ha det :)

2011-05-07 @ 14:20:28
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av:

det finns verkligen både før och nackdelar med att renovera, vi køpte rivningskåk (kændes det som) och har byggt upp allt sjælva... Det blir ju iaf som man vill ha det till sist=)

2011-05-08 @ 11:32:46
URL: http://ihpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback