Rhodos tur o retur


Utanför gamla stan i Rhodos

Våran strand i Kalithea

Magnus och jag i Lindos

Sandstranden i Lindos

Vid Akropolis

Gamla staden i Rhodos Stad


Nu är vi hemma igen efter en vecka på Rhodos och några dagar i Lund. Vi har haft en underbar vecka i byn Kalithea och det var inte förrän vi kom tillbaka till Sverige som vi såg moln på himmeln för första gången.

Våra dagar har mest bestått av sol och bad på dagarna och på kvällarna tog vi lokalbussen in till Rhodos Stad för att ströva runt bland butikerna och i gamla stan. En av dagarna tog vi en båttur till den vita byn Lindos. En riktig härlig pärla med de vita små husen, den branta Akropolisklippan och den superfina utsikten. Det var riktigt riktigt varmt i Lindos och på bilderna kan ni se att jag var alldeles blank på hela kroppen.

Jag får berätta mer om vår semester en annan dag, för nu måste jag förbereda mig inför kvällens festligheter.

Kramar


Kommentarer
Postat av: camilla

Vilka härliga bilder och fin bränna du fått!

Vi bodde också i Kalithea förra sommaren. (Sunwing Resort, bodde vi på samma tro?)



Kramar

2011-08-07 @ 11:22:51
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: camilla

Låter mysigt! Jag förstår, det är nog mer tacksamt att åka till ett Sunvinghotell när man har barn själv! :)



Tack snälla, tror och hoppas att det blir bra när det är klart!



Kram kram

2011-08-07 @ 16:45:50
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Grekland är ett favoritresemål för oss och jag hoppas att vi kan åka dit snart igen. Grekiska maten är bara såå god! Kram!

2011-08-08 @ 19:19:48
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0