2011-02-22



I söndags tog jag denna här vinterbilden och idag har det varit grått och trist hela dagen. Vilken skillnad på väder på bara två dagar!


Ikväll har jag hela lägenheten för mig själv eftersom Magnus är ute på äventyr. Tycker att det är riktigt skönt att få lite ensamtid ibland och bara göra det som jag själv känner för. Kom hem från kontoret för en timme sedan och nu känner jag bara för att vila huvudet från siffror och fakturor.

Varje dag får jag höra av Magnus att jag talar i sömnen om jobbet. Jag kan säga "jag måste bara sätta in fakturorna i pärmen" och "jag måste bara ringa Skatteverket eller FORA". Mitt mål är att försöka släppa jobbet när jag går ut genom kontorets dörrar, men det är lättare sagt än gjort.

Idag vill jag gratta min bror som fyller år! I söndags pratade jag med honom via Skype och då satt han på takterrass och såg ut över Operahuset i Sydney. Blev väldigt ressugen eftersom jag själv satt i vårt vardagsrum och spanade efter tänkbara semestermål till sommarens ledigheter.

Kramar 


Kommentarer
Postat av: Therese

Så fin bild, här är det fortfarande riktigt kallt. Hoppas på varmare väder snart! jag har med kikat på resor men vi ska inte boka något först bebisen är ute. ang fönstrena så funkar det för barn att sitta idem men i Viggos rum går det sitta även om man är lite större :) Har det blivit några köp från Lännamöbler? Jag klickade hem en grej idag. Lät skönt att vara själv. Lite skoj med drömmarna, min man kan vara lika dan. kram

2011-02-22 @ 21:34:10
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken fin bild, så vackert vinterlandskap! Kallt är det, men idag är det lite mindare här på Västkusten och det känns bra, nu får vi hoppas på att våren snart kommer...



Det är inte alltid det lättaste att släppa jobbet när man går hem, händer lite då och då att jag vaknar på natten och har kommit på de bästa lösningarna på jobbproblem...



Hoppas du haft en bra dag



Kramar Bella

2011-02-24 @ 16:13:50
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jättefin bild. Men nu längtar jag efter våren.

2011-02-24 @ 16:51:49
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: camilla

Vacker bild! Blå himmel och sol, ge mig mer av den varan!



Åh vad härligt att planera semestern, blir det en utlandsresa kanske? Våra semesterlistor kom upp på jobbet idag så nu kan man börja planera!



Kramar

2011-02-24 @ 19:02:13
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0