Dagen på stan



Snapshot från gårdagens marängsviss. Sandra och jag blev så sugna på det när vi stod i mataffären igår och skulle bestämma efterrätt. Det är ju så gott och simpelt! Men jag tror inte att jag har ätit det sedan barnkalasens dagar. Det blev en riktigt stor skål för tre personer och det slutade med att jag åt lite för mycket och somnade (!) under fredagsfilmens gång.

Idag trotsade jag, Magnus och Berra slaskvädret för att kunna ta en tur på stan. Det var tur för mina fötter att jag hade mina Hunters på mig så dem slapp bli blöta på grund av all snöslask. Det brukar ofta vara hur mycket folk som helst på stan på lördagarna, men idag var det som en vanlig vardag och vi hann till och med se lite "kändisspotting".

Kristianstad är en av värdstäderna till pågående handbolls-VM och när vi var på mataffären stod flera av Frankrikes landslagsspelare framför oss i kön. Jag visste inte själv vilka de var, mer än att jag kunde se på deras klädsel att de tillhörde Frankrikes landslag. Medan Magnus som följer handbollen slaviskt kunde peka ut varenda en till namn, så det blev mer spotting för honom än för mig...

Det märktes tydligt att butikerna har blivit av med mycket av reakläderna och fyllt på med vårens kläder. Även om våren känns väldigt långt borta idag är min längtan efter härliga tunna vårkläder stor. Nu börjar jag tröttna på tjocka koftor och vill istället ha på mig våriga klänningar och kjolar.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0