Årets första gladiolus



Igår när jag var på Maxi Stormarknad såg jag att de hade börjat sälja gladiolus i blomsteravdelningen. Så nu pryder ett korallfärgat fång vårt vita Plainebord. Om jag hade fått välja fritt hade jag egentligen valt ljusljus rosa eller vita, men man får ta det som finns. Jag förknippar egentligen gladiolus som en höstblomma. Vi brukar köpa den när det börjar bli lite mörkt om kvällarna för att få färg i vårt annars ljusa hem.

Ikväll ska vi ta en tur ner till Österlen och närmare bestämt till Kiviks Marknad. Det ska bli riktigt festligt att gå runt där bland alla knallar och titta på folk. Oftast finns det inget att köpa, men det är bara mysigt att gå runt bland stånden och se på hur försäljarna marknadsför sina saker. Förra året blev jag väldigt fascinerad av en knivförsäljare. Han stod och fileade tomater på löpande band med sina knivar. Sedan fick jag veta av en kompis pappa att han hade stått på marknaden i 25 år! Så man kan ju säga att övning ger färdighet.

Kramar


Kommentarer
Postat av: camilla

Tjusiga! Har inte sett några gladiolus i butikerna än.

Lät smarrigt! Jag är även sugen på att testa göra chokladfondant! Det är ju verkligen något för oss chokladälskare :-)



Kramar

2011-07-19 @ 19:04:22
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Madeleine

ÅH, gladiolus är så himla fina. Måste köpa hem ett fång när jag springer på dem.

2011-07-20 @ 16:05:35
URL: http://takeitorleaveittoday.blogg.se/
Postat av: christin

Vilka fina blommor!!

2011-07-20 @ 21:23:48
URL: http://christinsshopping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0