Drick Drick


I Paris besökte vi Ladurée och då köpte vi med oss några askar med macroons. De är ju så underbart goda att man bara vill äta upp dem. Jag har redan planerat att jag ska försöka mig på att göra egna på min semester. Så vi får se om jag lyckats.

Den senaste veckan har varit fullspäckad med grillmiddagar med vänner, jobbfest och en weekend hos familjen i Ronneby. Idag fyller min yngsta syster 20 år så vi har varit hemma för att fira hennes stora dag. Herregud, vad stor hon har blivit!

Igår tog Magnus och jag en tur in till Karlskrona för en halvdag på stan. Karlskrona är en riktig sommarstad för överallt såg man turister. Om man är sugen på glass och är i Karlskrona så ska man besöka Glassiären på Stortorget. Där är en kula sex vanliga kulor (!) och när vi stod i denna långa glasskö igår höll jag på att svimma av värmeslag. Jag har aldrig känt mig så dålig som jag gjorde igår! Hela världen började snurra, jag blev ostadig och jag fick ta tag i ett räcke för att hålla mig på benen. Men efter att jag har fått i mig lite vätska och en glass mådde jag betydligt bättre. Efter detta är jag nu extra medveten att man måste dricka mycket när det är varmt ute.

Kramar



Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Den där glassbaren vill jag besöka, undrar om man kan hinna med ett besök till Karlskrona i sommar ;-)



Hoppas att du haft en riktigt skön söndag, betydligt kallare än igår men ganska skönt för då har man kunnat kura inomhus vilket också är rätt mysigt (då och då) på sommaren!



KRAM

2011-07-03 @ 21:12:54
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Den där glassbaren vill jag också besöka :)



Det är verkligen viktigt att dricka ordentligt när det är varmt, ta hand om dig i värmen!!



Kramar Bella

2011-07-04 @ 21:19:08
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hallo syrran,



Har lagt en bestallning pa dina grejjor och de ar pa vag hem. Dock utan magnus onskemal.

2011-07-08 @ 04:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0