Vad är en sommar utan utflykter?



Igår trotsade vi regnet och gav oss ut på en dagsutflykt till Höganäs/Helsingborg. Vi tyckte det var trist att tappa en semesterdag pga. av regnet när man ändå skulle sitta i bilen och går in o ut i affärer. Jag hade egentligen planerat att åka ut till Mölle och Kulla. Men att titta på utsikten och vandra i pittoreska Mölle lockande inte i ösregnet, så Magnus styrde istället bilen mot Lager 157 och de andra outletbutikerna i Höganäs.

En kasse från trogna Iittala Outlet med några nya frukostskålar från Rörstrand/Filippa K, de bästa juiceglasen från Iittala som vi hade sedan tidigare i turkost och tre pack servetter från Marimekko blev mina enda inköp. Såg när jag tog min bloggbild att inköpet matchade.  

Sedan styrde vi bilen mot IKEA i Helsingborg för att äta en traditionell köttbulletallrik. Helt otroligt att min efterrätt på IKEA kostade lika mycket som min köttbulletallrik! I vanliga fall så brukar jag inte gilla efterrätterna, men igår valde jag hallon- och vitchokladpaj och den var riktigt smarrig.

KRAMAR!   


Kommentarer
Postat av: Bella

Visst har de mycket fint i outletbutikerna i Höganäs/Helsingborg!! Vi var där förra helgen :)



Hoppas du har en skön semester!!



Kramar Bella

2011-07-24 @ 20:21:08
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: christin

Åh så fina saker du köpt! Jag älskar glasen och tallrikarna! :) Ha en fin dag på dig! Kram

2011-07-25 @ 17:43:21
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är ju det bästa att åka små utflykter. Jag är riktigt sugen på att åka dit, har inte varit där på ett par år men mina kids uppskattar det inte lika mycket tyvärr... Fina saker du köpt!

2011-07-26 @ 22:45:50
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0