Första julpiffet är nu på plats



På vårt sideboard i vardagsrummet har jag fyllt mitt svarta spetsfat från Mateus med silvriga julgranskulor. Ett enkel och stilrent julpiff som är helt i min smak.

Nu i eftermiddags har jag passat på att julpynta hemmet och bakat första omgången saffransbullar. Det slutade med att jag bakade Victorias bullar och resultatet blev supersaftiga saffransbullar.

Annars har dagen varit väldigt lugn och behaglig. I förmiddag åkte vi iväg för att kolla på kranar till kök och badrum. Vi hittade inga som föll oss riktigt i smaken, jakten går därmed vidare på kranarna. Men nu har vi gjort nästan alla val och det är princip bara vask och kranar kvar. Skönt!

Ikväll ska vi ner till Österlen för att gå på inflyttningsfest hemma hos Carolina och Andreas. Sist vi var i deras lägenhet hade de bara haft lägenhetsnyckeln i en dag. Så ikväll ska det bli spännande att se det färdiga resultatet av deras renovering.

Kramar


Kommentarer
Postat av: camilla

Åh så fint pyntat! Snyggt i all sin enkelhet!



Håller med dig om att kranar inte är det lättaste, vi beställde våra i veckan. Svedbergs "Mr love" till badrummet och Frankes "Planar Aalto" till köket. Kanske är något som faller även er i smaken?



Hoppas ni får en trevlig kväll med klackarna i taket!

Kramar

2011-11-26 @ 18:17:07
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: camilla

("Mr hyde" heter kranen från Svedbergs, vi valde först "Love me" men den sa återförsäljaren var värdelös) Blev en mix av namnen på kommentaren ovan.. :)

2011-11-26 @ 18:20:07
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0