Välkommen ett rosa färgat oktober



Årets rosa band är formgivna av Odd Mollys grundare Per Holknekt och hans fru Lena Philipsson.

Välkommen oktober och välkommen årets rosa månad. Denna månad kommer Sverige att färgas rosa med hjälp av alla företag och vanliga människor som vill hjälpa till att bekämpa bröstcancer. Under dessa åtta år som rosa bandet har funnit har man samlat in 308 miljoner kronor till Cancerfonder. En helt otrolig siffra, enligt mig, och mer kommer det att bli.

Magnus och jag var på stan tidigare i förmiddags och redan så här första dagen märkte jag att det fanns rosa varor lite överallt i butikerna. Jag hade sedan tidigare spanat in ett rosa läderarmband från Lindex, men till mitt stora förtret var den alldeles för stort för min smala handled. Men det gör inte så mycket, jag får istället köpa de traditionella banden, disktrasor och allt annat rosa som finns.

Snart ska jag göra mig i ordning inför kvällens tjejmiddag. Riktig skoj ska det bli och kvällen kommer nog att sluta med dans på något av stans uteställen. Jag har inte varit ute på något dansställe sedan vi var i Palma och då dansade vi oss blöta.

Kramar
 


Kommentarer
Postat av: camilla

Vad mysigt med tjejmiddag och dans på det! Vi blev bortbjudna igår men jag får så snällt agera taxi! ;)



Jag antog bara att svarta kivis har funnits eftersom det var på bilden men jag har googlat utan resultat. Vi får helt enkelt hålla tummarna på att det är något som kommer att dyka upp! Vill ha!



Kramar

2011-10-02 @ 10:12:46
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas ni hade en härlig kväll! kram

2011-10-02 @ 14:16:14
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: Bella

Mysigt med tjejmiddag! Hoppas du fick en toppenkväll :)



Tänkte också spana in armbandet på Lindex, får hoppas på att det passar på mina handleder, har heller inte så kraftiga så vi får väl se, annars blir det minst ett av de fina banden.



Hoppas du får en mysig söndagkväll



Kramar Bella

2011-10-02 @ 21:39:19
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0