En dag på stranden

Den snygge mannen med de rosa shortsen är min M
Mellan alla sirener slappade jag med Sheila O´Flanagans nya bok.
 
Idag har det varit rekordvarmt i stan. När vi körde hem ifrån stranden visade biltermometern på 31 grader. Riktigt riktigt varmt med andra ord. I förmiddags hämtade vi upp två vänner och sedan bar det av till stranden i Yngsjö.
 
Väl på stranden hände det något som fick mitt hjärta att klappa fortare. M och hans vänner hade beslutat sig för ta en promenad på stranden och jag stannade kvar på vår plats. Tio minuter efter de hade lämnat mig ser jag en kustbevalkningsbåt i full action, strax därefter kommer en ambulanshelikopter och sedan en ambulans med sirenerna på. Genast tänkte jag, hoppas att det inte har hänt något dem eller någon annan någoting!
 
Orolig som man är gå man bort och kollar vad som har hänt. Då är det en liten flicka som har försvunnit och när  jag väl kommer fram så har räddningshjälpen hittat henne (levande). Usch, jag tänker på hennes stackars föräldrar hur rädda de måste ha varit. Men samtidigt är jag glad att så mycket människor kom för att hjälpa till i letandet. Så dagen på stranden slutade väldigt bra med andra ord, ingen olycka, massor av sol och sommarens första riktiga bad i havet.
 

Kommentarer
Postat av: kajsa

åh vad underbart!!

2012-08-19 @ 21:42:02
URL: http://urbanstyle.se/kmstyle
Postat av: camilla

Första riktiga badet säger ganska mycket om hur sommaren varit, bättre sent än aldrig! ;)

Vilken tur att det gick bra med flickan! Vilken oro för föräldrarna, fy!!

Kramar

2012-08-19 @ 21:53:50
URL: http://camillasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0