Frukost hemma hos oss

Mmm. Det finns inget bättre än att ha nybakat till frukost.
På vår tur genom Österlen passade jag på att köpa två nya frukostmarmelader på Kiviks Musteri.
 
Denna lördagen har börjat precis så som den ska göra. Startade upp dagen med en halvtimmes löprunda. Det var alldeles tomt på folk, mötte bara någon enstaka människa som var ute och rastade hunden. När jag kom tillbaka började jag göra i ordning frukosten.
 
På vardagarna äter jag bara en skål med fil och lite nötter på stående fot och äter sedan lite mer på jobbet. Därför tycker jag om att lägga lite extra krut på helgfrukostarna eftersom vi kan sitta ner och äta i lugn och ro tillsammans.
 
Idag bjöds det bland annat på nybakta bullar med goda marmelader och grapefrukt. Jag hittade ett recept på kalljästa frukostbullar som man bakar kvällen innan och sedan låter man bullarna jäsa i kylen över natten. Vips, så har man goda nybakta bullar direkt på morgonen. Det enda man behöver göra är att sätta in plåten i ugnen och vänta i 10 minuter och på den tiden hinner man ställa fram allt det andra på bordet. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Bella

Åååh, så gott det ser ut och det låter som den perfekta starten på en ledig dag!

Hoppas du får en fortsatt bra helg :)

Kramar Bella

2012-08-18 @ 21:59:42
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Anna

Mums, helgfrukost är ju så gott! Du får gärna dela med dig av receptet.

/Anna

Svar: Hej Anna. Receptet har jag hittat på Starwomans blogg, http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/ och hon publicerade det för 2 veckor sedan. Kram
Cicci

2012-08-19 @ 17:52:35
Postat av: Therese

Härligt! Ser inte alls fel ut och kul med lite nya marmelader, jag kanske måste skriva upp det på inköpslistan. Hoppas du har en fin dag!

2012-08-21 @ 08:26:13
URL: http://sailorswife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0