Göteborg T o R

Glad i hågen över mitt kap som jag precis hade hittat i Alvhems butik.
 
Nu är vi hemma efter två dagar i ett regnigt Göteborg. Jag tror inte att jag har sett så mycket regn under en och samma dag sedan jag var på Korfu för två år sedan då det var regnrekord där! Lyckligtvis fick vi se solen idag under de timmar vi promenerade i Linnéstaden. Jag är dock inte förvånad att det regnade för det brukar det alltid göra när Magnus & jag besöker en större stad.
 
Vilka köp vi gjorde till hemmet under dessa timmar i Linnéstaden! Ett mindre på Alvhems Mäkleri och ett större på Svenssons i Lammhult. Butiken som Alvhems Mäkleri har är minst lika fin som deras underbara mäklarbilder och är definitivt värd ett besök om man är i krokarna.
 
Under våra dagar i Göteborg har vi koncenterat oss på att besöka inredningsbutiker i jakt på guldkorn till  hemmet. Min lista på butiker som vi skulle besöka var lång och vi har nog betat av alla på listan. Det var verkligen värt alla promenerade metrar för vi kom hem med några riktiga guldkorn. Vilka dessa är avslöjar jag kanske snart på bloggen...
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Nu blir jag galet nyfiken på era fynd!! Ser fram emot uppdatering!
Den tapeten är väldigt fin, det blev en typisk barntapet i a f! :)

Kommer absolut att följa serien, tom Niclas verka gilla den!

Kramar

2012-08-08 @ 21:26:02
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Maria

Javisst har Alvhem en mysig butik! Jag har förmånen att bo i Linné så jag slinker ofta in där för att bara insupa lite lugn och inspiration. Sen ska de även få äran att sälja vår lägenhet inom kort.

Svar: Ja, inspiration fick man verkligen i deras butik! Vad spännande att de ska sälja er lägenhet. Jag antar att de stylar alla lägenheterna och det är ju kul att se vad de hittar på hos er.
Cicci

2012-08-08 @ 22:24:14
URL: http://pysselmaria.blogg.se
Postat av: Caroline

Och där har vi ju koftan. Superfin :) Nyfiken på era inköp är jag minsann också!

Svar: Koftan är supermysig! Det var rätt rått i Göteborg så jag använde den som en jacka.
Cicci

2012-08-08 @ 23:18:21
URL: http://heybaberiba.blogg.se
Postat av: Karolina

Kan du inte skriva och tipsa om vilka butiker ni besökte?

Svar: Hej Karolina. Det hade jag gärna gjort om jag hade tagit några fina bilder. Tyvärr blev det inga bilder eftersom det ösregnade den dagen vi var på butiksjakt. Men vi använde oss av Tant Johannas och Trendensers Göteborgsguider, http://tantjohanna.se/category/tant-johannas-goteborgsguide/ och http://trendenser.se/category/shoppingguider-butikstips.html. Vi betade alla deras tips! Så dem kan jag varmt rekommendera istället.
Cicci

2012-08-13 @ 22:13:07
Postat av: Karolina

Kan du inte skriva och tipsa om vilka butiker ni besökte?

2012-08-13 @ 22:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0