HAY

Bilder: Trendenser
 
Under en av sommarens alla sköna lediga dagar var vi i Köpenhamn där vi bland annat besökte HAY:s flagshipstore som ligger mitt på Ströget. Lokalen är en gammal sekelskiftsdröm i två våningar med fina stuckaturer, väldigt högt i tak och fin gammal ekparkett. Med andra ord en riktigt inspirerande miljö att gå runt i när man tittar på vackra ting.
 
Nu i efterhand ångrar jag verkligen att vi inte köpte något mer än en födelsedagspresent. Efter att ha gjort lite eftersökningar har jag kommit fram till att priserna är lägre i Danmark och det finns några godbitar från HAY som jag verkligen skulle vilja ha i vårt hem. Nästa projekt blir därmed att "övertala" M att vi ska ta Öresundståget för att tillbringa ytterligare en dag i den danska huvudstaden. 
 
Presenten som jag köpte på HAY gav vi bort till vår vän Nils. Hans sambo är en av mina närmsta vänner och hon öppnade igår upp sin webshop, Design Concept. Det är så kul att hon har vågat förverkliga sin dröm och de saker hon säljer är väldigt fina. Jag kan varmt rekommendera er att ta en ordentlig titt i hennes webbutik!  

Kommentarer
Postat av: camilla

HAY gör ju sååå mycket fint! Är fortfarande sugen på soffborden! Och gärna ett fat i marmor. Vilka godbitar vill du ha?

Kramar

2012-08-21 @ 21:08:33
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Emma

Ja svart & vitt går alltid hem! HAY har sååå mycket fint!! Mysigt med Köpenhamn!

Kram

2012-08-21 @ 22:20:56
URL: http://franminsidasett.blogspot.com
Postat av: Carro

Åh. Bra tips. Ska till Köpenhamn om någon månad. Då ska jag verkligen kila dit. Dom har så himla fina saker.

2012-08-25 @ 12:05:31
URL: http://carromeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0