På roadtrip genom Österlen

På väg...
Välkommen till Kafferosteriet
Mmm... Min goda Salami Ventricina
Supersnygga möbler från Norrgavel hittar man på Kafferosteriet. En grå Länstol hade jag gärna tagit med mig hem.
Nils och Magnus strosar på en gata i Åhus
Hamnen i Åhus. Ser ni den stora tegelbyggnaden i bakgrunden? Det är Absolut Vodkas gamla fabrik. 
 
Bildregn från lördagens miniroadtrip genom Österlen som avslutades i idylliska Åhus
 
Nu har våra vänner brummat tillbaka till Kalmar efter två dagar hemma hos oss. I lördags tog vi bilen på en spontanfärd utan något bestämt resmål och vi kom tillslut ända ner till Österlen. Under färdens gång stannade vi på miniloppisar och små butiker som låg längs med vägen. Mysigt, för det finns ju fullt av sommarpärlor så här års!
 
Efter någon timmes bilfärd började våra magar knorra och då stannade vi till på Kafferosteriet på Österlen för att äta en bit mat. Det var riktigt gott med stenugnsbakad pizza toppad med  noggrant utvalda ingredienser från trakten. Jag förstår verkligen att Trendenser Frida återkommer hit om och om igen för några dagars avkoppling.
 
Vi avslutade sedan dagen i Åhus med en promenad i den gamla delen av byn och med middag på Rökeriet i Äspet. Efter två riktigt goda måltider under dagen var min mage så sprängfylld att jag nästan rullade jag fram till bilen.

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Åh vilka vackra bilder, ser ut som ni hade en härlig tripp! Man får ju passa på när det är fint väder, svensk sommar är ju det bästa som finns (när det inte regnar..)

Ha en fin dag. Kramar

2012-08-09 @ 09:46:53
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0