Saturday...

Denna helgmorgons inspiration har jag fått ifrån Trendensers ipadmagasin, Plaza Interiör och HAY:s produktkatalog. Älskade det nya numret av Trendenser, speciellt Fridas guldkorn ifrån vackra Österlen. Nu har jag ytterligare några smultronställen att besöka när vi bestämmer oss för att ta en liten åktur med bilen. Det är tur att vi bara bor en timmes bilfärd från detta skattparadis.
 
Yeah, det var riktigt skönt att vakna i morse och veta att det är lördagmorgon och att vi har två lediga dagar framför oss. Dagens agenda är att först trängas en stund på stan med allt annat folk som är glada och shoppningsugna pga löningen.
 
Jag läste igår att det hade öppnat en ny inredning/klädbutik i stan som skulle ha roliga märken såsom Anine Bing, Greta, By Marlene Birger, Tine K och Voluspa. Nuförtiden tycker jag att många små och mysiga butiker stänger igen, så detta kom som en glad överraskning. Kanske har de till och med något öppningserbjudande...
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej! Jag tänkte ta mig upp till Kristianstad och se Lars Wallin utställningen. Vad mer ska jag hitta på när jag är där? Skulle du inte kunna tipsa om butiker, cafeer och annat skoj i stan?

/Nytillkommen läsare som gillar din blogg skarpt

Svar: Hej Karolina. Vad roligt att du gillar bloggen. Blev jätteglad över din kommentar.
Kul att du ska ta dig en tripp till Kristianstad. Utställningen är verkligen värd att besöka! Förutom alla vanliga butiker som finns överallt. Då kan jag tipsa dig att besöka:
Donna/Cenino - har märken som Marc by Marc Jacobs, Filippa K, J Lindeberg, Acne m.fl.
Nya Miss K - har märken som Tine K, Voluspa, Greta m.fl.
Ekbergs dam/herr (2 butiker) - lyxig shopping, har märken som Mulberry, Burberry, Michael Kors
Home & Clothing - Day Home, Lexington (butiken har både kläder och inredning). Alla dessa butiker ligger på Västra Storgatan. En annan rolig klädesbutik är Sandelins som ligger på Lilla Torg.
Inredningsbutiker: Percys - Har det flesta inredningsmärkena (Östra Vallgatan)
Borett - Har bl.a. Bruka och saker som är shabby shicinspirerade (Östra Vallgatan)

Caféer - Duvanders - (ligger vid Ekbergs Dam), Café Fenix och Nostalgia (ligger båda vid butiken Percys).

Mat - stan bästa sushi och en av de bästa som jag har smakat hittar du på Sumo Sushi (ligger nästan vid Percys närmare bestämt på Söder Torg)
La Finestra Italiana – prisvärda lyxigare pizza o annan italiensk mat (ligger vid Donna)
BAR-B-KO – Stans bästa köttrestaurang

Om du kör hit så tycker jag att du ska åka till Åhus. Vandra i den mysiga stadskärnan/hamnen och avsluta med en Ottoglass på Åhus Torg. Där kan du också besöka Absolut Vodkas lokaler.

Hoppas att du får nytta av min stadsguide.
Kramar/Cicci

Cicci

2012-08-25 @ 21:45:37
Postat av: Ina den Fina

Vilket fynd jag gjort! De va ju verkligen en trevlig blogg jag hittat här :) Jag bor själv i Ystad och besöker Köpenhamn på ofta jag kan, så alla dina tips om sevärdheter i Köpehamn kommer finkammas :) Repotaget om Österlen var super (läste det jag med) så jag även bott en tid i SImrishamn kan jag mitt Österlen på mina 5 fingrar och det är minst sagt ett paradis, säg till om du vill ha några specifika tips! hihi. ha de gott, kram från Ystad

2012-09-04 @ 12:02:06
URL: http://inadenfina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0