Nyheter anno 2013

Bild: Mynewsdesk
 
Man kan ju bara längta till våren när man ser Iittalas nyheter som kommer ut i butik under vecka 1. Nytt för året 2013 är färgen salmonpink som ni hittar bredvid den ljusrosa asken. Jag har inte köpt någon ny kivi på flera år, men vem vet kanske en laxrosa kivi får flytta hit till våren. De senaste åren har märket släppt många mörka nyanser men jag tycker de ljusa är finare.
 
Bild: Mynewsdesk
 
 
Även Rörstrand släpper nya mönster i deras samarbete med Filippa K. Den nya serien heter Aborigin och kommer endast att säljas under 2013. Min favoritmugg ur deras samarbete är guldmuggen som kom våren/sommaren 2006. Synd att de inte längre finns att få tag i. Jag hade gärna velat komplettera mig samling med två mörkblåa muggar från samma år. 

Kommentarer
Postat av: Dinka

Oh, ännu mera fint från Iittala :) Själv önskar jag mig Vitriini askar i klarglas i julklapp :) Jag har många kivisar hemma och den mörkaste färgen jag har är nog den gröna. Precis som dig så gillar jag också bäst de ljusa färgerna. Kram!

2012-12-06 @ 22:04:42
URL: http://www.sannaboke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0