Snart börjar Schlagerkarusellen igen...



Tänk att det nästan har gått ett år sedan Eric Saade vann i Globen med sin låt Popular. Redan på lördag sätter schlagerfesten igång på nytt! I år har jag knappt någon koll på vilka artister som ska ställa upp i de fyra delfinalerna och för att råda bot på detta så köpte jag Den Stora Schlagerguiden med mig hem idag.

Efter en snabb titt på de olika delfinalerna, tippar jag att delfinal ett och fyra kommer att vara de roligaste att titta på. På lördag tävlar bland annat Loreen, Marie Serneholt och Afro-Dite. Men om fyra veckor så kommer det bli en riktig rysare med Charlotte Perrelli, Danny Saucedo och Lisa Miskovsky som mina toppnamn. Läste på SVT.se att det under kvällen släpps minutklipp på lördagens startfält. Definitivt något att lyssna in och speciellt intresserad är jag då av Loreens låt.  

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0