Sommar med Systrarna von Sydow


Bild: My News Desk

Lagom till min födelsedag (i slutet av april) släpper Ebba Kleberg von Sydow tillsammans med sin syster Amy Sydow ut en bok med personliga antekdoter och recept till sommarens alla tillställningar. Ebba beskriver boken som ett drömprojekt och den kommer bland annat innehålla Amys recept på kolakaka, Ebbas grova scones och deras grenolarecept.

Jag har följt Ebba sedan hon började som moderedaktör på Expressens helgbilaga Fredag till hennes nuvarande projekt på GoKväll. Minns för många år sedan att jag köpte en klänning som blev känd som Ebba-klänningen för att hon hade den på bylinebild. Det var tider det, undrar vad som hände med den klänningen?!

Nu ska det bli spännande att se hur duktiga systrarna Sydow är att bjuda på sina bästa recept och festtips. För många år sedan gjorde jag en kaka/tårta som Ebba hade tipsat om i Veckrevyn. Men jag måste ha misslyckats totalt med kakan för den är fortfarande kvar på Magnus "minst-goda-efterrättslistan"...    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0