En vanlig lördag



Godisskålen är laddad inför kvällen. Inne på Hemmakväll hittade jag en ny film med Katherine Heigel, vilket får bli en alldeles lagom kvällsunderhållning för min del nu när festen som jag egentligen skulle ha gått på blev inställd pga sjukdom.

Idag blev det en tidig morgon för min del. Magnus var tvungen att gå upp tidigt i morse och jag kunde inte somna om efter det att han hade gett sig av hemifrån. Typiskt, när man har chansen att ligga länge så vaknar man redan vid sex. Därför var jag på stan redan vid tio på morgonen med alla andra morgonpigga människor. Blev en riktig lyckad förmiddag, då jag hittade en midsommarklänning och 30-årspresent till nästa fredags festligheter.

Nu i eftermiddag har Trine, Fredrik och jag varit och plockat fläderblommor och första satsen fläderblomssaft står nu på vilning. Det är något speciellt med flädersaft. Det får mina tankar att tänka på sommar och fika i trädgården när man var liten.

Nu ska jag köra och hämta Magnus och Fredrik som spenderat dagen i Bordershop i Tyskland. Det ska bli riktigt spännade att se vad för sorts sprit de har köpt till sommarens alla festligheter.





Kommentarer
Postat av: Bella

En bra film och en godisskål på lördagkväll är inte fel, men trist att festen blev inställd!



Egen flädersaft låter ju supergott och det är något speciellt med fläder, väcker barndomsminnen :)



Hoppas du får en mysig lördagkväll och en skön söndag



Kramar Bella

2012-06-16 @ 20:25:21
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Sv: Ja den är busenkel, du borde pröva(:

Hur va filmen? tänkte hyra den här om dagen.

2012-06-17 @ 23:17:51
URL: http://sofiralin.blogg.se/
Postat av: Karin

Saknar SVENSKT godis, blir inte lika mysigt utan:))

2012-06-18 @ 05:07:25
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0