En dag på museet



Idag har Johanna, Anna och jag varit på vernissagen av Lars Wallins utställning Fashion Stories. Extra kul att även huvudpersonen själv var med och öppnade utställningen. Jag har inte tidigare besökt Regionmuseet i Kristianstad, men ska absolut gå dit igen för att se utställningen på nytt. 

Idag var det så mycket folk att vi inte kunde stanna upp och titta på de vackra klänningarna ordentligt, utan vi var tvungna att stressa vidare till nästa monter. Lite synd för man vill kunna gå i sin egen takt utan att behöva ta hänsyn till de andra besökarna.

Vi passade även på att se den andra visningen. Det var en fotoutställning av Ernest Cole som skildrade hur det var att vara svart under apartheiden i Sydafrika. 


Bild: Regionmuseet.se    

Denna utställningen berörde mitt hjärta, ett exempel som berörde var detta fotografi med den tillhörande bildtexten: “I love this child, though she’ll grow up to treat me just like her mother does. Now she is innocent.”Jag kan knappt fatta att världen är så orättvis och bara genom att gå runt bland alla dessa vackra bilder inser man hur bra man lever och att man inte ska klaga för minsta lilla sak.

Kommentarer
Postat av: Bella

Den utställningen hade jag gärna gått på! Hoppas du får möjlighet att gå dit igen när det är lite mindre folk.



Kramar Bella

2012-06-04 @ 21:14:05
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0