Fredagsmys


Bild: Alvhem

Äntligen fredag och därmed har fredagsmyset börjat! Snart ska jag bege mig ut i köket för att göra amerikanska hamburgare. Hemmagjorda hamburgare är ju så gott (mycket godare än vissa världskända hamburgerrestauranger) och dessutom är det enkelt att tillaga. Ett stort plus i kanten är ju att man själv kan variera dem i miljoner smaker beroende på vad man har hemma i skafferiet. 

Jag gick förbi den lokala ostbutiken på vägen hem och då passade jag på att köpa lite goda ostar och en ny fikonmarmelad. Istället för en stor godisskål (även om vi idag har en sån också) är det gott att äta lite ost till fredagsmyset. Om ni inte har testat osten Brilliat Savarin än, så gör det. Ni kommer att bli helt frälsta, så god är den. Nu över till myset... 

Kramar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0