Lazy Sunday



Idag har det varit en lugn söndag på Kapellgatan. I eftermiddags pysslades i köket, då jag bakade både choklad- och kanelbullar. Vi skulle egentligen haft fikabesök nu i kväll, men fick ett sent återbud. Men det var det nästan tur i otur att vi inte fick något besök.

När jag kom hem från gymmet upptäckte jag en stor sjö av flädersaft på köksgolvet. Tydligen hade en glasflaska med saft gått sönder och läckt ut i hela kylskåpet och därmed även golvet. Det tog mig nästan en timme innan alla glasbitar och all saft var borta från köket. I all hast välte jag även ut mina chokladbollar och därmed fick jag ta fram dammsugaren igen för att städa undan all kokos.

Nu är allt uppstädat och nu kan jag äntligen i lugn och ro smaka på en nygräddad kanelbulle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0