Nu är våren äntligen här



Nu har våren kommit till Skåne! Äntligen! Vår termometer visade hela 10 grader och det firade vi genom att ta en promenad för att titta till bygget av vårt lilla hus. Igår fick vi ett brev från vår mäklare att de hade flyttat inflyttningsdatumet redan till 1 juli och om vi har tur kunde vi flytta in ytterligare en vecka tidigare än detta datum! Från början var det tänkt att vi skulle flytta in i augusti, men tack vare den milda vintern har bygget gått snabbare än beräknat. Detta innebär att jag kommer kunna njuta av det nya boendet redan under mina semesterveckor.

Nu i eftermiddag har jag varit i köket och bakat Leilas formfranska. Brödet håller just nu på att jäsa för andra gången och förhoppningsvis har vi ett gott bröd till frukost i morgon bitti? Jag hade egentligen i veckan förberett en surdegssmet, men oturligt nog överlevde inte min surdeg så den hamnade i soptunnan!

I nya Elle Mat & Vin såg jag att man kan köpa färdig surdeg från Kronjäst. Mycket enklare att ha ett färdigt surdegsbröd på endast 4 timmar än att behöva vänta i flera dagar innan man har det nybakade brödet. Riktigt bra för mig eftersom jag inte ens kunde hålla degen vid liv fast jag följde ett enkelt Leilarecept. 

I kväll är det Schlagerfinal, den missar då inte jag! Heja Loreen och Danny!


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter underbart och vad gott med nybakat bröd:)

kram

2012-03-11 @ 04:48:58
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Madeleine

Vad duktig du är som bakar bröd, man skulle göra det mer än vad man gör för det är ju så gott.

Jag köpte nya Elle mat och vin i fredags efter jobbet och håller precis nu på att prova ett av recepten, grillad kyckling med citron och oregano. det doftar underbart så jag hoppas att det blir en 10 poängare.

Hoppas att du får en bra vecka!

2012-03-11 @ 14:31:23
URL: http://takeitorleaveittoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0