1:a November

 
Förra fredagen hade jag och Jenny pumpakväll. Det var första gången jag skar ut ett pumpamonster och vi tyckte att det var så trevligt att det nog får bli en årlig tradition. Ikväll regnar det för fullt. Men igår när det var Halloween och barnen kom och knackade på med budskapet "bus eller godis" lyste den så fint.
 
Undrar vad som hade hänt om man hade sagt bus till "halloweenmonsterna"? En kollega berättade att de hade fått makaroner i sin brevlåda, men som väl var hade "monstrena" inte kokt dem utan de var torkade. Jag tyckte allt det var ett väldigt sött litet bus. Värre hade det varit om de hade kastat ägg på fasaden...
 
Imorgon jobbar jag bara halvdag! Riktigt skönt! Det har varit riktigt tungt att gå upp om morgnarna, dels har det blivit mörkare och dels för att M har lov så han har kunnat ligga kvar i sängen. Men imorgon slutar jag redan vid lunch och sen blir det ledigt för min del också. Redan imorgon väntar middag med vänner och sen födelsedagsfirande på lördagen. En kul helg att se fram emot med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Therese

Så mysigt med pumpakväll! Jag får se till att ha det nästa år, väldigt gott med pumpasoppa. Jag var just iväg och köpte kapslar idag jag gillar svaga tex Cosi, Lungo en gul variant men mannen gillar starka. Du då? Hoppas veckan slutar fint! kram

2012-11-01 @ 20:04:05
URL: http://sailorswife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0