En tur till IKEA

 

 
Idag har vi varit och besökt det nya Ikeavaruhuset i Älmhult. Allt kändes så nytt och fräscht eftersom det är bara är några veckor gammalt. Precis som vanligt när man är på IKEA kommer man hem med en massa småplock som nya matlådor, värmeljus och nån blomma. 
 
Avdelningen som vi spenderade mest tid på var presentavdelningen. Det fanns mycket fint i form av presentpåsar, silkespapper, presentpapper, snören med mera. Om vi hade haft ett litet barnrum hade jag gått loss på de nya "pom-pomsen" som fanns i alla möjliga färger. Är de inte hur söta som helst!

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Vad roligt med ett nytt Ikeavaruhus. Vi ska till Ikea ikväll och lämna tillbaka en del saker vi köpt som inte passade. Det blir väl en tur igenom varuhuset också tippar jag på. Någonting hittar man alltid! Kanske några julsaker får följa med hem. :)

Hoppas du haft en bra helg!

Kramar

2012-11-19 @ 11:47:49
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se
Postat av: Kajsa

Hej!
Jag tänkte vara lite fräck och fråga en sak, och vill redan nu säga att jag förstår helt och hållet om du säger nej :) men det är nämligen så att jag har en liten son på 6 månader och nästa vecka flyttar vi från en trång lägenhet till ett litet hus och han ska få sitt första egna rum!! Och detta ser ju jag hemskt mycket framemot och tänkte passa på att inreda det nu när han är så liten och inte har något att säga till om ;) Min fråga är, om du skulle åka till Ikea igen, skulle man kunna få be dig köpa några pompoms och skicka till mig sedan? Givetvis står jag för fraktkostnad och allt!! Vore guld för en pompoms-galen tjej som bor i Stockholm och troligtvis inte kommer ha möjlighet att åka till Älmhult.. Om jag hade bestämt själv hade jag åkt igår men mannen i huset tycker att det är lite långt.. För "pappersbollar".. Nu har jag skrivit en hel bok om det här men jag blev så exalterad! Du kan ju gärna maila mig om du har möjlighet att göra denna björntjänst, i övrigt vill jag ta tillfället i akt och tacka för en fin blogg! Ha det gott! :)

Svar: Hej Kajsa,
Tyvärr bor jag 10 mil från Ikea i Älmhult och har tyvärr inte vägarna förbi där närmaste tiden. Annars hade jag kunnat göra dig den björntjänsten. Men jag vet en bloggare som jobbar på Ikea i Älmhult som läser min blogg. Du kan kanske fråga henne? Hennes blogg är http://www.sannaboke.blogspot.se/. Fråga kan man ju alltid göra.

Tack för att du gillar min blogg. Lycka till!

Kram Cicci
Cicci

2012-12-06 @ 15:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0