Kras och trender

 
Här ser ni både den nya mattan och den lille buskatten in action.
 
Igår var jag inte nöjd när jag kom hem från jobbet. Jag möttes av tusen glasbitar på golvet när kom man in i vardagsrumsdelen. Ovanför vår tvbänken har vi ett avlångt fönster och där stod tidigare min Alvar Aaltovas...
 
Edward måste ha försökt hoppa upp i fönstret när vi var på jobbet och dragit med vasen i farten. Man vet ju aldrig vad katten gör när vi inte är där. Men vi har aldrig sett han i det fönstret, på något bord eller på diskbänken. Fast när katterna är borta dansar ju råttorna på bordet... Det måste ju även gälla när husse/matte är borta.
 
Idag var det desto roligare. I morse var jag på ett frukostmöte där trendexperten Stefan Nilsson höll ett föredrag om just inredningstrender. Efter föredaget kan jag konstatera att jag är helt ute!!! Haha! Men huvudsaken är att jag gillar min egen smak och mina egna saker och sen får man inte bry sig om man följer trender eller inte. Stilrent och klassikt håller ju bäst i längden enligt mig. Det var väldigt trendigt att t ex ha ett lila kök och det hade i alla fall jag tröttna på ganska snart. 

Kommentarer
Postat av: Camillasnyahem

Jag tycker att vissa trender kan man ju ryckas med i, när det gäller tex textil, ljus och småsaker. Jag hade aldrig "hängt med" i trender som lila kök osv, det är ju så dyrt att man måste tänka mycket mer långsiktigt. Iaf tänker jag så. :)

Vad söt din katt ser ut, det man ser. :) Fint har du hemma med!

Ha en fin kväll!

2012-10-03 @ 18:59:45
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Sophia

Ni har så fint hemma hos er och du ger mig sån inspiration! Är just nu ute efter ett soffbord.. Erat var fint.. Lagom stort! Vart kommer det ifrån?


Svar: Tack för dina fina ord. Blev riktigt glad! Vi har köpt bordet på Svenska Hem och tror att det heter Lime eller Line.Kram
Cicci

2012-10-03 @ 20:21:12
Postat av: Design Concept - by Linda

Aja-Baja Edward, så kan man väl inte göra. Ta sönder matte och husses fina vas;)

Det frukostmötet hade jag också gärna gått på. Kul!:)

Ha en fin kväll! /Kramar

2012-10-03 @ 20:41:16
URL: http://blogg.designconcept.se
Postat av: camilla

WOW så snyggt ni har det!!!

Vilket roligt möte, skulle vara intressant att lyssna på. Har inte heller så stor koll på vad som gäller utan köper oftast sådant som håller i längden. Ibland kan man påverkas om det är en färg man gillar, men i s f på saker som är lätta att byta ut. Inte ett kök! Haha..

Kraam

2012-10-03 @ 21:49:35
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Anna - Starwoman

vad fint med den randiga mattan till er mörka soffa och det vita bordet, snyggt, snyggt!

Du jag är också helt ute när det kommer till trenderna så sett, jag gör som du köper det jag tycker är snyggt, sedan att jag är år efter det skiter jag i, haha! Lila kök, du skämtar finns det en enda person som kan haka på trender med kök, det är ju svindyrt. Bättre med ett ljust vitt kök och så hänga upp lila kökshanddukar, brickor och annat istället. Låter galet med lila kök (och fult om du frågar mig, haha)

vad synd på din vas, vi hade katt i börtjan när jag och maken var ihop, hon kunde riva ner saker också den rackaren. Smidig som en katt har man hör men hon var allt annat än just smidig ;-)

Oj detta blev en mindre uppsats ser jag nu, hihi!

Kramar
Anna

2012-10-04 @ 08:58:59
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman
Postat av: Elins blogg

Vad fint ni har det, supersnyggt! Men ååh vad synd att katten hade ner din fina vas. Typiskt! Jag brukar sätta häftmassa (tror jag det heter, eller kludd som man sa när man var liten och satte upp affischer med ;-) )under alla mina ömtåliga saker för säkerhets skull. Sitter som berget och katterna har ingen chans att riva ner sakerna :-)

Kramar

2012-10-07 @ 16:45:29
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0